Monday, April 5, 2010

First Squad e. Tõehetk


Sissejuhatus e. see lõik kus ma tavaliselt mainin Trashi.

Anime animetoonilistes iseärasustest ning sügavusteadustest ei tea ma midagi ning pigem jään sinna vähepühabase animesõbra staatusesse.
Umbes sellel põhjusel tavatsen ma ka mainitud kinunähtuse kohapealt suu kinni hoida - peamiselt noil juhtudel kui jahu juba sügavamaks kisub.
First Squadi puhul on, aga lood teised, kuna animeteadur Trash tegi selle juba maha ning kuna tegemist on ka vaieldamatult halvima animefilmiga mida ma näinud olen, siis on mul kindel pind jalge all ning boonusena olemas ka isik kellele suunavate linkidega igatsugu paljuteadlike inimeste süüdistusi pareerida.

Filmi bioloogia e. see osa kus enamasti selgitan, et tegemist on kõvasti sitema stsenaariumiga, kui mina oleksin võimeline kribama.

Teemaks on II Ms - täpsemalt Stalingradi lahing ning täpsem tegevuskoht hüpleb aeg-ajalt reaalsuse ja teispoolsuse vahel.
Üldidee on see, et sakslastele on kohale jõudnud, et hiiglasliku survega välja kustud Blitzkrieg on kahjutult lumme sisisenud ning et võidurongist on nad nüüdseks lõplikult maha jäänud.
Selleks, et kaalukaussi veidigi enda poole kallutada, kutsub SS -Ahnenerbe välja Jäälahingus surnud Von Wolff-i ja tema rüütlid ning Nõukogude liidu okultismiorgan 6. Osakond üritab üleloomulikke võimeid omavat tüdrukut kasutades, nende plaanile vett peale tõmmata.
Spoiler: Oodatud pingelist duelli teise ilma ja selle ilma vägevate vahel ei ole ega tule, vaid veeretatakse niisama tainast õhtasse.

Filmi anatoomia e. see osa kus ma enamasti sõiman filmitegijate käpardlikkust.

Ma ausõna ei tea kas animes on see tavaline, et kõrvaltegelaste koreograafiale pannakse rohkem rõhku, kui põhitegelastele, aga First Squadi puhul oli tegemist imelikult kallutatud teostusega - selles mõttes, et minu lemmiktegelasteks ja kõrvaltegelasteks olnud pingviinitšikkide liigutused, taust, üldliikumine ja ütleme siis kohe, et kogu eetrisolek, oli tunduvalt paremini sirgeldatud kui kogu ülejäänud film kokku - k.a. lõpulahing. mis oli üldse äärmiselt igav ning ausõna - selle ainukeseks plussiks oli selle lühidus.
Kusjuures lõputambi ajal tabasin ma ennast mõttelt, et sõdurid kaevikutes ei liigu mitte sellepärast, et ilmestada reaalaja ja teistpoolsuse vahelisi erinevusi aegruumis, vaid nende liikumapanemiseks polnud lihtsalt enam jaksu või viitsimist ning mingi uue tausta joonistamine oleks eelarvest uue paki vildikaid välja rebinud.

Teine ämber mis selles kinus oli, oli süzee - mulle igal juhul jäi mulje, et poistel on vägagi FTW! idee olnud, aga kas raha või tähtaeg on selga kukkunud ning kokku on kleebitud mingi hüplev kamm.
Peamiselt väljendub see selgitavates kõrvalliinides, mis hüplevad sisse ja vuhisevad kärmelt välja, jättes oma idiootsuse ja haltuurahaisuga templi kogu kupatusele.
Eriti arulage koht oli see, kus surnuteilmas ringi kõndiva elusa kohta öeldakse, et : Mis ? Ta on elav, viige ta timuka juurde - las lööb maha. ( tõlge: see, et elavad siin ringi kooserdavad on nii igapäevane, et ma ei näe selles enam midagi tähelepanuväärset) ja lisaks oli Von Wolff-i väljamanamisstseenil hinnapommi silt küljes ja seda nii tekstilt, pildilt kui mõttelt.

Kokkuvõtteks e. siia ma seon haltuurakorras kokku kõik need lõigud mis mujale ei mahtunud ning mis midagi kokku ei võta.

Kusjuures ajaloolaste ja veteranide möla, mida vahele pikiti ja mis mind esimese veerandtunni jooksul rämedalt häiris, muutus mingist hetkest igate positiivseks nähtuseks.
Kahju küll, et keegi midagi sakslaste käsutustes olnud suurerinnaliste SS-pingviinitaride kohta öelda ei osanud, aga muidu oli täitsa ok mocumentary lisand.
Muuseas oli mu lemmikkoht pingviinitšikkide ja Obi-van Kenobovi omavaheline asjatamine - selline paraja pikkusega pisi-kätšh koos väga hea final shot-iga, aga nagu öeldud oli nendega ka silmnähtavalt rohkem vaeva nähtud.

Hinnang e. see osa kuhu ma lükkan poolelijäänud uitlaused.

Tampimismultikana 2/5: Ma ei salli silmaotsaski kaadrite kordamist, olgu nende põhjenduseks ükskõik mis ning samuti tekitasid algusesse surutud paar 3D lõiku tunde, et tegemist on ebaõnnestunud fantasy- bekati või mingi vana arvutimängu algusvideoga.

Anime -war -fantaasiana: 2/5 ehk häid ideid ja kohti oli ning vahele lükatud animestatud kaadrid Aleksander Nevski -st** olid asja ette, aga tiba rohkem kui tunnise kinupildi kohta oli seda ikka kuradima vähe. Võib-olla, et kui oleks rohkem SS-pingusi näitan'd, siis veel, aga jah - see selleks.

Kokku: 4/10 Lõpus ekraanile kantud lollakas viide, et sakslased ja venelased hakkavad veel tulevikuski kisklema, oli filmi enda koha pealt mõttetu ja kui sellega üritati edasi anda mingit sõnumit, siis arvan ma sellepeale et - mida iganes.

First Squad the Moment Of Truth (2009)
RUS/JPN/CAN
D: Yoshiharu Ashino
W: Aljoša Klimov, Miša šprits

First Squad: 6,3/10 (274 v.)
____________________________
*
Vist 7 või 8 täispikka :/
**
+ viited

6 comments:

Muffin Monster said...

Ja et oleks nüüd 9 kohta post kõpsti olemas! Mina keerasin mingi saasta kokku aga see ei tähenda, et sina võiks sama teha. EI! Sul tuleb nüüd kasvõi sõrmed villi kirjutada, sest inspiratsioon (või kuidasiganes sa seda nimetasidki. mitte et sa tegelikult kuskilt seda saaksid aga pohh) on olemas.

Kalmsten said...

Ma olen juba säästuka kirjutanud, ehk siis mina olen teinud mis minu võimuses - rohkem aidata ei saa...kahju :(

joonas said...

Kas su koondhinne on 4/10 või 4/5? Viimane variant oleks ju päris kõrge hinne, mida arvustuse ja osahinnete põhjal justkui ei ootaks.

Kalmsten said...

Asssamait...vahi kuradit. 4/10 ikka
e. ma pakun, et SS-Ahenerbe näpud mängus.

Tänud :)

Isa Pjotr said...

Miks äratada surnuist jorssi, kes sajandeid varem suutis isegi mõõkade ja odadega tüüpidelt peksa saada, ja paisata teda tänapäevasesse sõtta? Ma kujutaks täitsa ette, kuidas fritsud manavad välja näiteks Friedrich Suure või Otto von Bismarcki ja siis üks T-34 sõidab temast lihtsalt üle.

Kalmsten said...

HHAHA... aga, ega otsest kontatki tänapäeva tehnoloogia vastu seal ette ei nähtudki. Generalplan nägi ette 0-faktori likvideerimist lahingust ning selleks oleks ka Suleiman von Unger-Balalaika vaim kõlban'd.