Wednesday, February 9, 2011

Villu "J.M.K.E." Tamme - Jasonit ei huvita


EDIT: Kuna olen avastand, et inimesed ronivad siia J.M.K.E. "Jasonit Ei huvita" Torrentit otsima, siis palun Jemke käest vabandust ning tulen otsijatele vastu ning lisan siia tasuta megaupload-i lingi.
Torrentit pole ja ei viitsi otsida ka. Kes raatsib võib sõimata või aitähh ka öelda.
Link: J.M.K.E. "Jasonit Ei Huvita"

Oma kümneaastase ja mitmekülgselt ebaõnnestunud punkarikarjääri jooksul polnud Jemke minu jaoks kunagi midagi, mida ma kas või joogise peaga oma lemmikpunk-bändiks oleks nimetanud.
Pigem selline sümbol stiilis, et:
Sid Vicious
- öö!
Johhny Rotten - äööööö!!
Anarchy in the U.K - jeee, Oi! Oi! ja la-la-la!
Ehk siis selline tore roheliste juustega bändike, mis näitas lihtsalt, et Eesti punkmuusika võib olla ka püsiv.
Seetõttu jäi minu jaoks parimaks (punk)albumiks neilt "Külmale maale" asemel hoopis "Rumal nali", mille rumalusest ma järelikult aru ei saanud ning selle asemel hoopis räämakulunud kasseti kaasas kandes oma Kreem-Kose suunitlusega göörlfrende ja Hevibläkkur-diskohopparitest sõpru terroriseerisin.
Kaveribändina on ta see-eest mul koguaeg südames olnud. "Murhelisten laulojen maa" lällas ikka ja alati keelelt, Sputniks in PECTOPAH-i haarasin ma hambusse juba esimesel kohtumisel ning ambivahele võtan ma ta aeg-ajalt seiani.
Nüüd siis ilmutas J.M.K.E. nime all esinev Villu Tamme oma teise kaverialbumi, mis poole kohaga on juba ilmutatud laulutöötluste kogumik ning veerandijagu lihtsalt laulude kogumik - kahest viimasest tuleneb muuseas ka miinuspool.

Täpsemalt:

Juba varem mainitud lugu "Murhelisteen..." on vähemalt minu jaoks juba liiga kulunud, et mingit meeletut rõõmu pakkuda ning Sputnikutelt pärinevad sõdurilaul "Dorogi"*, pungiversioon Tšaikovskist, Tsaarivenemaa hümn "Boze Tsarja hrani" on samuti juba kordades + kordades läbi kuulatud.
Tüütuks kisub noh.
Sama jutt ka "DDR-i hümni", "15 Magamata ööd" ja "Jason Donovani munn-i" kohta, milledest viimased pole küll plaadile kärsatatud, aga on sellegipoolest olemas nii siin, seal kui ka mujal.
"Väiksest õllesõbrast" ei tahaks üldse rääkida, kuna sellest peaks igal enne üheksakümnendaid aastaid sündinud inimesel kopp sitaauguni taga olema.

AGA - aitab (pool)negatiivusest ning laskume albumi (pool)pluss-poolele, ehk nende lauludeni, mis varem enam ja vähem rahva jaoks varjatud on olnud.
Parimateks lugudeks kindlasti "Eesti on my mind" ja "Tuule suund on Nord", millest teine ei hiilga küll erilise teravmeelsusega, aga on see-eest üks väheseid laule, milles Promille Promille udupasuna stiilis vokaal mulle närvidele ei käi.
Edasi...
"Lähme sõidame (kui ront läheb käima)" on toores ehk hea tekst, aga lõpptulemus on "liiga punk", et pilalauluna töötada.
"Vastu kerkivale kuule" ja "Küsi Miilitsalt" olemasolu on minu jaoks suur küsimärk ehk siis ei saa ma aru, miks nad siin on. Päriselt, mulle ei meeldi lugeda enne plaadi masinasse torkamist mingit bändimehe intekat sellest, et miks üks või teine asi on nii nagu ta on - ei taha!
Tahan, et albumi alltekst ja/või üldkuju oleks arusaadavad ja mõistetavad, aga mitte mingid siseringile mõistetavad naljad, aga üldjoontes arvan üldse, et tegemist on lihtsalt sisselükatud plaaditäitega - kurb.
"Hanede bänd esitab Kankaani" on juba puhas siserisustus ning kõigi taktikaliste müügivõtete järgi lõpetab albumi J.M.K.E. versioon laulust "Vabana Võid", mis on üks nende kõige enam hinnatud lugudest viimase kümne aasta jooksul ja mis oli ka ilma Villu Tamme etteasteta kõigi Eesti "tõsisemate" rock-bandide repertuaari läbiv nähtus. Enivei, jätab see esimest korda "Õhtumaa viimastel tundidel" ilmunud lookene mind täiesti külmaks ja seetõttu jäi järelmulje "tiba" lahjaks.

Hinnang saatemölaga:

H: 3/6 e. on ja ei ole ning vahepeal pole üldse ning üldjoontes hea. Paraku aga suuresti juba ilmutatud laulude baasil, ehkki just varemilmumata materjal peaks sellise kogumiku tugevam osa olema.

Enivei, suured tänud Käxile minu sünnipäeva puhul ning kuna plaadipildi ma panin juba üles ning Villu pilte on terve nett täis, siis saate hoopis pildi pisikesest Kääxukesest.
_________________________________
*Arvestades plaadi üldkoostist on Mgnovenije väljajäämine minu jaoks tõsine üllatus.

Pisike Käxu
Videotest ei leidnud midagi targemat ja esitaks küsimuse, et kas kellegil on mingil kujul kunagi Vidiots Hitsi jaoks lindistatud J.M.K.E. loo "Moments/Mgnovenije/Hetked" videot?

4 comments:

K. said...

Ega ma muud ei tahtnudki, aga Käxule annaks su postis osalemise eest..medali..või musi perse peale..:D

Kalmsten said...

Anna minu eest ka ja messa diliidid enda komme koguaeg!!!

Unknown said...

Tere! Kas saaks albumi kuhugi mujale uuesti uppida. Ei saa megaupload-ist kätte.

Kalmsten said...

Punkt1: Mina pole seda mitte kuhugi uppinud.
Punkt2. Megauploadis on tasuta allalaadimise ooteaeg umbes minut. Siis ilmub "Premium Download"(Oranž/Paremal) nupu alla "Regular Download" ja sealt tiksub ta WinRar-iga avades alla umbes 4 minutit - mõnel kauem, mõnel vähem.