Wednesday, December 15, 2010

Ravenous e. inimliha tervendav mõju


Matteuse 26:26-30: Aga kui nad sõid, võttis Jeesus leiva, õnnistas ja murdis ja ütles jüngritele andes: «Võtke, sööge, see on minu ihu!»

Alustuseks:

Olukord on jabur, viimased päevad pole aega olnud filme vaadata, kuna enamus ajast kulub müstilistel põhjustel FB mängudele* ja seda samas, kui mul on ülihea raudteemajandamismäng ja üks maailma parimatest RPG-dest arvutis ning hunnik filme vaatamisjärjekorras - mingi tõbi arvatavasti, millegi muuga ma seda villeimist seletada ei suuda.
Aga pole kunagi hilja ennast parandada ning nüüd siit edasi siis ametlikus vormis:

Ametlik osa:

Ehkki vahepeal sai ka ühest mitte-eriti-noorte- ja-mitte-ka-vanade-inimeste-filmist kirjutatud, jooksen ma siiski tagasi omale armsaks saanud üheteemaliste filmide järjestkribamise latrisse ning seega räägib ka tänane kino kannibalismi õilsatel radadel tallamisest.
Eelmiseks inimgurmee kinoks oli siis Van Diemen's Land, mille kommentaariumis juhtis Müstiline Kommentaator Keit (Aitähh Keit !) mu tähelepanu filmile Ravenous - jah, see on see sama pealkiri, mis posti pealkirjaski kirjas - ning peale IMDBs surfamist jõudsin ma järeldusele, et - EI! - ma pole seda näinud.

Veel ametlikum osa:

Kohe kui film algas, sai mulle siiski selgeks, et - JAH!- ma olen seda näinud ning natuke hiljem koitis uuesti, et - EI!- ma pole seda näinud või pigem- JAH, ma olen seda küll näinud, aga poolikult !- aga jätkem sellised sügavad ja üdini personaalsed arutelmad kõrvale ning keskendugem vast ikka filmile endale ka veits, eksole?
Niisiis, esimene asi, mis mu tähelepanu köitis, oli filmi helitaust, sest see oli tõesti võimas ning suutis isegi ajukrampideni nähtud mul-on-jalg-pooleks-aga-ma-rühin-siiski-visalt-edasi-sest-ma-olen-positiivne-kangelane-tüüpi stseenid täiesti nauditavateks muuta.
Olen ka vist juba korra öelnud, et parim heli, mis taplussteene saadab, on korralik B-kategooria Cyber-punk/metal **, aga kuna võitlussteenid olid selle filmi nõrgeimaks küljeks ning seetõttu oli enamus neist välja lõigatud ning võimalik, et isegi filmimata jäetud, polnud ka C-P järgi mingi vajadust ning selle puudumine on andestatav.
Küsimus saalist: Ühesõnaga kui antud kinos CP-d ei olnud, siis mis siin siis muusikaliselt head oli ?
Vastan ise, oli see, et üldlaastus muutus kogu muusikaline krempel tasapidistest folgiviisidest hoopis suvalisteks viisikatketeks, mis olid ühe või teise instrumendi esilekergitamisega täiesti hüsteeriliselt kaootiliseks thriller-folgiks moondatud.
Huvitav kas selle OST ka kusagil olemas on, ja kui on, siis miks see mul juba allapoole ei tiksu - aga see ka esialgu selleks.
Sry, ei pidanud vastu ja panin tiksuma, aga nüüd jätame selle helitausta teema lõppeks kõrvale ja räägime ka visuaalsest poolest.
Noh, oli film ning kuna tegemist oli inimsöömisfilmiga, siis oli seal ka toredaid loodusvaateid nii metsa äärest kui ka metsa seest, sest no andke andeks, aga ääremaal asuvas fordis passimisega ei anna inimesesöömise filmile nii vajalikke kõikehaaravaid ja pilkupüüdvaid kaadreid filmida -selleks peab ikka mõtsa ronima.
Tegelt isegi annaks, aga on siis seda vaja, kui selle asemel saab hoopis mägedevahel püssiga jooksvat meest filmida ning taustaks vinget kääksutamist lasta - hui ongi!

Film ise, ehk mis siis räägiti:

Stoori oli hea, tegemist siis USA-Mehhiko vahelise sõjaperioodiga ning peategelaseks siis vastülendatud armeekapten, kes banketilauas oksendamise tõttu kuskile tagamaadele saadetakse - sinna korraks mainitud forti kui täpsem olla.
Täpsemal stoorijooksul enam ei peatu, kuna sedasi kipuks tekst veidi segaseks minema ning Kole -Jaanusel oleks seda raske lugeda, aga ütleme nii, et kaua ei lähe aega, kui ta on sealsamas fordis ahelates ning kahtlustatav mõrvas ja hullumeelsuses või hoopis mõlemas eraldi.
Üldjoontes rääkides ütlen, et lugu on astmes väga hea, sest isegi siis, kui arvasin, et no sinna perse see läheb, suudeti virtsapange poole liikuv sirgjoon jälle mujale väänata ning lõpplahendusega võis igate rahule jääda.
Mitte midagi enneolematut, aga tee selleni oli piisavalt pingetpakkuv ning koos helitaustaga andis kokku vaieldamatult hea filmielamuse.

Hinnang numbris lisamölas:

Inimesesöömise filmina:5/5 - e. kannibalism ei avaldunud ülemäärases gores, ehk soolikaterebimises ja verepläga voolamises, vaid nohiseti vaikselt oma lihatüki kallal, limpsiti veidi verd või keedeti hoopis oivaline supp valmis.

Komöödilise Horror-thrillerina: 5/5 Thrill oli täiesti olemas, tegelased olid kohati vägagi tujutõstvad ning horroriosa oleks ka kindlasti esile kerkinud, kui ma seda pohmellisena oleks vaadanud. Sellest viimasest lauseosast tehke ise järeldused.

Kokku: 10/10 - ei löögi kohe ette mitte ühtegi filmi peale Aleksander Nevski, kus heli oleks filmi nii sügavalt ja tajutavalt mõjutanud.


PS. Kui Guy Pierce minestas, siis tekkis mul korraks kahtlus, et kas tegemist pole hoopis Johnny Deppiga. Sarnasus oli lihtsalt hämmastav :D
___________________________________
* War Metal Tyrant in Suborinurk.exe, lisaks veel Cityville-i, Trainstation, Lucky Trains-i ja veel hämaramatel põhjustel Social City-t. Add me :D
Arvutis olevad pelid on Ouve The Boardgamer-i poolt personaalselt mulle soovitatud Railways Tycoon 2 ja enda eluaegne lemmik Arcanum.

**Mortal Kombat ja Beowulf näiteks

___________________________________

___________________________________

3 comments:

J said...

Kuule, hea, kannatas lugeda küll. Mitte midagi rabavat, aga film on hea ja enamikus kohas huvitas ka, mis sa nüüd edasi kirjutad.

Tea kas filmi mitte näinult oleks viitsind ja ehk oleks vahepeal pilk ära uidand kuhugi ja kõrval hoopis cinemassacre bannerile klõpsand (ja mitte nii, et avab uues tabis, vaid, et samas aknas), aga filmi näinu tähelepanu hoidis, rajult hingepõhjani oma suure südamesisaldusega ei liigutanud, aga no iga kord ei ole vaja ka.

P.S film on hea jah. Mul oli ka selle muusika kunagi. Enam ei ole. Hea, et meelde tuletasid.

Kalmsten said...

Hehh, seened juba korralikult ära kuivatatud jah? Gut, gut!

J said...

Seened on marinaadis, tilli on näiteks kuivatatut oma viis grammi.