Monday, February 8, 2010

Avatar e. ka mina, Brutus...


Sissejuhatus

Kuna Trash vigises moepärast ja silmakirjaks, et mida me selle Avatari suunas seda paska ikka loobime, siis võtan endale vabaduse selgitamiseks.
Kui keegi võtab kokku julguse ning topib kogu meedia täis reklaame ning suuri lubadusi millestki suurest-suurest, siis on pettumuse puhul irin täiesti õigustatud.
Rahal pole küll eriti emotsioone, aga ajal seevastu on, mistõttu olen ma mahavisatud aja suhtes tunduvalt rohkem nördinud kui kulutatud summade pärast neile kõikidele peenisesuurendajatele, millest pole millimeetritki kasu olnud.
Avatar kestis koos algusreklaamidega kokku ca 3 tundi, ehk siis ma kulutasin kolm tundi oma ajast igava filmi peale ning kinni maksin ma selle ka oma üliturvatud pappkarbist võetud rahaga.
Seega on mul põhiseaduslik õigus olla negatiivne ning vaatama läksin ma ka seda ainult sellepärast, et ehkki esimesed filmivaatajate poolsed hinnangud olid idiootsed, andsid siit-sealt kogutud vihjed siiski lootust, et tegemist on küll nürimeelse, aga siiski paeluva vaatemänguga - ei olnud.

Kuid Joonasel, Allaril* ja Rentsil oli täielik õigus - film oli pask, ehkki Rents oli seekord targem ning käis kinos hoopis Sherlock Holmesi vaatamas, mis on mul küll hetkel pooleli , aga tundub kordades mõistlikum kinupilt olevat, kui põhiteemaseks olev A tähega käkerdis.

Filmist

Avatar siis - USB juuksed, millega loomaliike oma kontrolli alla saada ning neid ekspluateerida, oli huvitav leiutis.
Samas tundusid sininahad olevat ise sellel planeedil kolonistide rollis, kuna ligipääsu kogu planeeti hõlmavasse infovõrku ei osatud grammivõrragi ära kasutada.
Säänse infosüsteemiga on võimalik teha kogu planeet selliseks kindluseks, et ainuke vallutamisviis oleks kogu olemasoleva planeedipinna väiksemateks saarteks tuhastamine, kuna absoluutne teadmine vaenlase tegemiste ja asukohtade kohta on parim eeldus võidule - dont forget the snipers and spikemines Cameron.
Aga pohh sellega, kuna lõpulahing oli hoolimata ägedatest mechadest siiski äärmiselt igav, selgusetuks jäi ka see, et kuidas täpselt see kaotatud lahing nüüd võiduks keerati, kuna silma ei torganud ühtegi nullfaktoritki, rääkimata mingitest uutest ressurssidest, mõistuse kojutulemisest või muudest eeldustest sõjaõnne pöördumiseks.


Kokkuvõtteks:

Selline igav ja monotoonne muinasjutt fantaasiavaegusega inimesele, sest ehkki vana lugu saab alati uuesti jutustada, on selle juures üks oluline tingimus - Sa pead seda eelkäijatest paremini tegema, Cameron seda seeekord ei suutnud ning kui keegi tahab vaadata lummavat loodusmuinasjuttu, siis hankigu endale anime nimega "Printsess Mononoke".
Muuseas - miks neil sinistel värdjatel sabad olid, nad ei vajanud ega kasutanud neid ju mitte millekski...

Hinnang:

Ulmemuinasjutuna: 2/5- üht ja teist seal ju oli, aga veel rohkem oli olemata. Põhiline, mis puudus, oli fantaasia, kuna minule sellest ei piisa, kui suvaline loodusdokk on natuke huvitavamaks joonistatud. Tõlge: kõik loomad käitusid nagu kohalik fauna, sama käis floora kohta.
Indiaanifilmina: 1/5- täpselt samasuguseid on juba ca tuhat tükki olemas ning ma võin une pealt kaks-kolm tükki nimetada, mis on kordades paremad.
Kokku: 3/10 e. Avatar kaob kiiremini filmiajaloo prügikasti kui Titanic merepõhja või T1000 sulametalli ning edaspidi kasutatakse seda arvatavasti ainult õppefimina, et kuidas teenida roppu raha keskpärase pasanteeria üleshaipimisega.

Ps. Ma tean, et kuna ma panin filmile sita hinde, siis arvavad fantaasiavaeguritest Avataristid, et ma näitan üles oma vankumatut põhimõttekindlust ja raudset tahet, mida üldiselt lapsikuseks kutsutakse, aga arvaku edasi... filmi see paremaks ei muuda.

PPS.
Kui ma kinno läksin, siis oli enamus eelarvamustest juba maha rahunemise tõttu kadunud ning näha lootsin ma sisutühja, kuid see-eest suurejoonelist fantaasiamöllu koos närviajava moraalijutlusega, aga jah... Oli ainult sisutühjus, moraalijutlus ja lausigavus.

PP+P+S. Irooniana on mu viimase nelja suurkinokülastuse hulgas olnud 3 Cameroni filmi: Avatar, True Lies, Titanic ning kaks nendest on talumatult sitad olnud.

Veel on kirjutanud:
Joonas, Ironman, Metsaloom, Push Space
Trash: 7/10 (3,5/5) Isa Pjotr: 9/10 Paawo: 6/10
Ove: 5/10 Spellbound: 8/10 Fletchu: 5/10
Kole-Jaanus: 7/10Ninja Robot: 4/6Malcolm Lincoln: 7/11
Live for Shit: 8/10Taffex: 7/10Ruut: 6/10 Rents: Kolm



26 comments:

Allar said...

Mul sõber vaatas Avatari uuesti üle, arvutis 2D verisooni (duh), et äkki on mingid nüansid või mis iganes, et film ei ole tegelt nii hull. Äkki mingid kihid koruvad välja... ma arvan ka... loomulikult MITTE midagi, film ongi täpselt selline nagu seda esimsel vaatamisel adud, ei mingit kihilisust ja see ainuke kiht on ka kole mäda...

Kalmsten said...

Jep, nii nad räägivad... vaatasin eila veel katkendlikult XVid versiooni ära, et paari kohta üle kaeda..ei leidnud sittagi... aga vähemalt tiksus ca 15 minutiga alla, nii-et ma oleks pidanud juba alguses seda arvutist vaatama...

Muffin Monster said...

Küll sul õnnestus ikka koledad pildid leida. Ja ma tean juba, mis jutt siit tuleb. Midagi stiilis "Jah, ma tean, ma olen väga andekas:D" Pff...

Muffin Monster said...

Ahjaa, ja see sabateema. Milleks on loomal saba? Püsti püsimiseks ning tasakaalu hoidmiseks! Kuidas muidu nad nendel puudel ringi keksleksid ilma, et kohe kolinal alla ei sajaks.
Ma tean seda täpselt. Ma kunagi väiksena lõin kassi saba ukse vahele. Kiisu jäi sabast ilma ning tuli magama panna sest ta ei püsinud enam püsti...okei, see on teine teema juba.

Kaur said...

Ma otsisin Avatari pilte netist (kunagi) ja nad on kõik koledad. Filmis oli väga kauneid kaadreid (loodus/draakonid/maastik), aga promomaterjalidest on kogu ilu hoolega välja jäetud.

triintaada said...

Vaatasin seda filmi küll arvutis 2Dna, aga ma usun, et ilma jäin vaid 3D suurejoonelistest vaadetest, õnneks ma neid ei igatse ka. Totaalselt igav hakkas vahepeal, aga üritasin lõpuni vaadata ja seda ka tegin. Lihtsalt täiesti sisutühi film..
Üks päev sattusin ETV'st vaatama mingit saadet, kus nn filmikriitik rääkis Avatarist, ütles, et kõik filmid on tulevikus sellised, et Cameron lõi viisi, kuidas film kõige paremini vaatajani tuua jnejne. Jura. Ma loodan, et tavalisi filme tuleb ka, sest sisukad filmid ei ole väga praht minu silmis.

Punane Hanrahan said...

A äkki on sel filmil mingi väärtus nii puht campesteetika seisukohalt? Või pole sedagi? Pole ise filmi näinud, seepärast loodan, et ehk seal midagi siiski on;)

J said...

Näh, taffex leidis filmi kohta internetist küll ka mõned ilusamad pildid.

http://taffex.blogspot.com/2009/12/avatar-2009.html

Rents said...

Selle kassiteema kohta tahaks küll küsida, et kas see noorus oli 19. sajandil või veel varem? Sest tänapäeval elavad nad küll vajadusel ka ilma sabata väga kenasti ära, eeldusel muidugi, et raatsitakse nad kohe peale õnnetust arsti juurde viia, könt korralikult amputeeritakse ja seda ka ravitakse.

P.S. Nii üllatav, kui see ka ei tundu, mõnda koeratõugu on üle saja aasta kupeeritud ja cropitud ja polegi veel välja surnd...

MNC said...

2jaaanus
jah, leidis küll ning sellepärast ma neid üles ei pannudki.
@zinera
ma nägin seda 2d, suurelt ekraanilt, kuna mul hakkavad silmad vett jooksma juba keskmisest vastiikuma lihtvärvi lahendusega - mistõttu ma kannan optilisi päikseprille- ning silmaasrt soovitas mul ennast iagsugu 3d-est eemale hoida kuna see lõppeks rämeda peavaluga ja võimaliku silmakahjustusega(jutt käis sellest 10 minutilisest 3d-st mitte ületäispikast filmist).
@ yates
Kui mu isikuüldistus vähegi paika peab , siis ei tohiks sa sealt midagi leida mis sulle hinge läheks. Mononoke meeldiks sulle kindlat rohkem kuna seal on sellised pisiasjad nagu mõte ja hingelisus.
@;Kaur
Isegi fanArt on pooleterane. jupp aega otsisin ja nendest kolmest pildist meeldib mulle ainult üks.
@Muhkel
Nad ei kasutanud seda saba mitte millekski, kuna selle olemasolu ei läinu dkokku nede füsioloogia ega ka mitte vajadustega...

ei vabanda kirjavigade eest kuna mul on rämedalt sitt olla ja ma tahan teki alla minna minna, enne seda oksendada ja magada.. homme ma teavitan teile selle pipraviina margi mida kohe kindlasti juua ei tasu..

Muffin Monster said...

Eee...kunagi sajandivahetusel oli. Aga kiisupoeg oli, ta tegelt ka ei püsinud enam pärast püsti.

MNC said...

mis kuradi kassid, nad ei liikunud ju nagu kassid vaid nagu ülielastilesed inimahvid... kasside moodi oli dainult silamd ja neendki olid ..fakk ohfff..
Põhikooli zoloogia kurat, millised on kassi tagajalad ?

Muffin Monster said...

See kass oli näide! Selleks, et nii kõrgel puude otsas turnida peaks nagu tasakaalu ka olema või mis?

MNC said...

neile polnud loodud mitte mingit eeludusi mitte kuskil tasakaalu hoida, nad olid füsioloogiliselt nii ebakorrektsed kui vähegi võimalik ja ma ei räägi üldse sellest, et kõik teised loomaliigid olid kuuejalgsed, fakk ohv...pohhui neist üksikasjadest, aga tilendav ja segajana mõjuv saba oli minujaoks liig...

Rents palun räägu koerte tagajalgadest ja kassi tagajalgadest ning miks kass on võiduseisus kui ta pikali on ja koer mitte..ja et mis friikärid olid need ...misiganes nende nimi oli..N'lätlased... ma ei jõua enam.

MNC said...

ok, ma tahtsin öelda seda, et neil olid piisavalt tugevad tagajalad, selleks, et maandudes tasakaalu hoida(saba tilbendas) ja esikäppasi nad selleks ei kasutanud, samas ei olnud nad nii tugevad , et vääegade kõrgele hüpata (pidid kasutama käte abi) ja saba tolknes nii maandudes kui hüpates tikksirge segajana taga.. võideldes jälle ainult esijäsemed.. vibu nad tõmbasid vinna ilma , et saba oleks sirgeks läinud, mis tähendab, et kordinatsiooni ega kaugusetajumiseks ei olnud neil peale käterammu ja silmamõõdu(mis ei saanud olla seljuhul nagu kassil*)mitte midagi tarvis... seega mingid friikär võõrkehad... musueas , näitena toon,. et mu sõber kaotas 1:1 korvpallimatshi ühele selgelt nõrgemale, kuna tal oli üks kulm tshäksiga ära põletatud ja palav ilm oli...miks ?

Iga üksikasi inimese või ükskõik millise looma füsioologias on oma tähtsusega ja need neivid olid nagu friikär võõrkehad keset kahemeetriste jaoks loodud looduskeskonda.
Ma tean , et see on nii mõnegi jaoks psisiasi, aga minuajosk kaotas see igasuguse sümpaatia filmiloojate kui nn. "uue rassi" loojate vastu - haltuura...
Pealegi - nende keele kõla ja rõhuasetus muutus pidevalt, nii-et loll jutt nagu oleks Cameron (ei süüdista Cam-i(high five 4 T2) ega filmitiimi vaid loogikapuudusega fänne) uue keele välja mõelnud, imeb ludinal...

*Põhineb levinud väitel, et tegemist on kasslastega...

Muffin Monster said...

Okei, FAIIN. Sinu võit. Mina käisin seda kinos vaatamas kunagi kuu aega tagasi ning seepärast ei mäleta, kas see saba keeras end soolakringliks või lehvis niisama.

Ja see semu kaotas korvpallis sest kui inimesel pole kulmu siis voolab higi silma ning natuke raske on midagi näha, kui silm on higi täis.
Egas ma päris lootusetu juhtum ka pole :D

MNC said...

natuke raske on näha on - õige, aga ainult pool vastusest... miks on üldse inimesel kaks silma, ning mis seos võib neil olla saba ja tasakaaluga , ruumilises maailmas(7 . klassi bioloogia, kui ma ei eksi..)

Põhimõtteliselt kui sul liikudes saba vaja ei ole siis äkitse peaks seda seistes vaja olema?

ja ma ei jää magama...

Muffin Monster said...

Nojah, a mul oli vähemalt pooleldi õigus...edusammud:)

Aga kas saba kaunistuseks ei võigi olla?

Trash said...

Saba oli selleks, et onaneerida. Vaid patust puhas meel ei mõistaks seda.

Ja neist rumalatest ei saa üldse aru kes filmi 2D vaatavad. See on justkui juua piima ja öelda, et ei ole ju eriti hea juust. See on ju vaid 3D jaoks tehtud, soovitavalt veel IMAX´is.

MNC said...

njah...kallis trash, aga kui tegemist on kogu ümmargusele maakerale mõledud filmiga, siis peaks ta olema isegi - nagu mina- sellistele silmavärdjatele täies mahus omandatav, eksole...seega , kui see on ainult 3d porr, siis ehk olen ma lihtsalt nii mõistmatu,et ei saa aru, et Cam tahtis seda filmi hoopis 20 aasta perast välja lasta, aga pahad kapitalistid segasi vahele... mida faking iganes!
enivei, kes vastab ära miks ei olnud navydel saba vaja isegi mitte harvatel paigalseismise juhtudel, saab jäätise..

Anonymous said...

Tõepoolest, Avatari kõige lahedam vend oli seltsimees Leitnant, või kes iganes, kes kopteris püsti seistes kohvi luristas ning õhtusöögiks koju minna tahtis, kui elukad odadega kopterit tõrjusivad. See oli nii puhas kuld, et vähemalt korra kogu 3 tundi monotoonselt kestnud filmi jooksul venisid suunurgad ülespoole.

Btw - Avatari film oli lausa nii lihtsakoeline teos, et kui treileri ära vaatad, on kogu filmi sisu selge ka. Mõne filmi puhul vähemalt tekib selline kananaha effekt, et ongi veel ägedam ja sügavam, kui treilerit vaadates endale ette kujutasid, aga selle filmi puhul kogu möga sellega päädiski, mis treileris näidati.

MNC said...

asi polnud lihtsakoelisuses ega lünkades- ta oli igav!!!

Kalver said...

http://www.youtube.com/watch?v=KB_CYobIlEg

umbes 2.20 on üks ilus animatsioon milleks känguru oma saba kasutab (muuhulgas, onaneerimise kohta ei oska öelda, selle kohta animatsiooni ei näidata)

Metsavana said...

Äkki peletasid kärbseid ?

J said...

Isegi hiinlased said aru, et Avatari EI TOHI 2d-s vaadata.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/8469672.stm

Kui keeruline siis eestlastel aru saada.

Kalmsten said...

Sittahh, jääme selle sabaküsimuse juures onaneeriva kärbsepeletuse juurde või muidu hakkab Onu Kalver siinset kommentaariumi veel mingiks lingientsüklopeediaks pidama.

Jaanus.... mine spämmi parem Joonase Valulaegast.