Wednesday, March 16, 2011

Le Compotieux e, Multiplikatsiooni Eri vol.3 [Codename: Miyazaki]


Laputa: Castle In The Sky

( Tenkû no shiro Rapyuta - JPN 1986)

Oli üks nendest animetest millele ma enne vaatamist rämedalt ootusi ladusin.
Ma ei tea mida ma sellest ootasin, aga ma tean, et ma ei saanud seda - vähemalt mitte täielikult.
Laputa ei ole halb, ega ka mitte keskpärane, aga mõnes mõttes siiski nagu ebaõnnestunud tuulispask, et kogub ja kogub tuure ning vahetult enne ohtlikuks muutumist komistab vastu välikäimla seina ning sitaseks pritsitud voodilina ja naabrimammiga kogu äksõn piirdubki.

Nuh, asi seegi.

H: 7/10 e. roobikud olid ägedad, aga natuke liiga passiivsed, et väga suurt huvi äratada ning rongi näidati liiga vähe.

Metsavana: 10/10
IMDB: 8,1/10



Nausicaä Of The Valley Of The Wind
(Kaze no tani no Naushika
- JPN 1984)

Ei mõjunud just teab kui kaasahaaravalt, aga oma iva ja huvielement selles siiski oli.
Vb peaks tõesti millalgi manga ette võtma, kuigi tunnistan ausalt, et koomiksihuvi minus hävitati juba 90-e alguses Miki Hiirte ja muu sarnase pahnaga - ma pole ju isegi Northlandereid endale seebata viitsind, aga see selleks...


H: 7/10 e. selliseid tuumasõjamaastikke oleks jaapanlased peaaegu, et jälle in real life näinud ning ilma animeta.

IMDB: 8,1/10


My Neighbour Totoro
(Tonari no totoro - JPN 1988)

Kartsin seda animet ning ei julgenud seda aastaid silme ette võtta, ehkki kõik seletasid ja mulisesid, et väga hea ja väga kuradi hea jne.
Eelarvasin lihtsalt, et tuleb mingi tral-lal-laa laulmise ja käest kinni ringitrallitamisega ajulastekas, mille parim hetk on kalapüüdmine, sest siis on kõik vait ja ei karju.
Fakk, oinas olen ja igatahes oli vägadema rumal minust selle vaatamist edasi lükata ning tänu Neko Chan-ile on mul nüüd Totoro-padi.
Jah, ma tean - ma ei ole normaalne.


H: 9/10
e. "Tulge lapsed ni*ubussiga nik*maale"- karjus Trash 2010 aasta Estconil oma tolleaastast suurnalja, mille ülikaudseks inspiratsiooniks oli siis Totoro multikas.

Soprano: 8/10
Ninja robot: 4/5
Xipe: 8,5/10
Gretzz
IMDB:8,2/10


Princess Mononoke

( Mononoke-hime
- JPN 1997)

Tegelikult on mul kaks lemmik animet ning üks nendest on siis Mononoke.

Ei
ole küll eriline Green Peace-i aktivist ja kipun kergelt igasugeid loodusliku tasakaalu jutlustajaid hipideks sõimama, aga Mononokes oli looduse ja inimeste vaheline konflikt ja see tasakaalu teema esitatud täpselt nii nagu seda tegema peab, ehk siis tasakaalukalt.
Päris nutma ei aja, aga omamoodi mõtlemapanev on küll, sest peale igat vaatamist võtan ma nõuks hakata prügi toast välja sorteerima ning anda oma hääl fossiilkütuste toetuseks, kuid noh jah, ehk see selleks...jah, see selleks!
Kohustulik kraam ning enne kui te enda vanuses 6+ lapsele Shrek-e või Rapuntsleid ostma hakkate võiks tõsiselt selle peale mõelda, et ehk oleks juba aeg midagi harivamat letti lükata - lapsed ei ole üldse nii lollid, et neid saastaga piinama peaks.


H:10/10 e. esimene ja võimalik, et parim mida näinud olen, aga...aga siiski.

IMDB: 8,4/10


Howls Moving Castle
(Hauru no ugoku shiro - JPN 2004)

Howls moving castle on teine minu vaieldav lemmik, ehk siis ma võin ükskõik mis ilmaga või ükskõik kellega vaielda teemal, et kumb on rohkem minu lemmik kas Mononoke või Howl
Üldjoontes jooksutab steam-punki sisaldus ning seda peamiselt õhulaevade näol kaalukausid Howli kasuks. Samas on Howli näol tegemist siiski rohkem kergema meelelahtusue ning mitte nii sügavale lükkava teosega, kui eelpool mainitu, aga see selleks.

H:10/10 e. Calsifer - kurat - kuidas ma küll Calsiferi unustasin mainida.


Soprano: 8/10
Gendri: ++/+++++
IMDB: 8,1/10



Spirited Away
(Sen to Chihiro no kamikakushi
- JPN 2001)

Satub mulle alati silme ette, siis kui mul jäle pohmakas on ning kurat see ei ole see asi mida ma sellises seisus vaadata suudaks.
Ei mäleta kas liiga spooky või lihtsalt haaravad mind mingid nägemused, et ma muutun ka seaks ning söemardikad hüppavad kohe ekraanilt maha ja hakkavad mind ahju tassima või virutab katlakütja Kamajdzi mulle ühe paariga oma käbaratest või mis kurat iganes, aga igastahes olen ma selle seiani pooleli jätnud.
Parandan ennast millalgi - kindlalt! - täna näiteks.

H: Cancelled
e. katsun täna lõpuni vaadata.



______________________________________________________

Reklaamkaader peagivalmivast Eesti filmist: "Minu naaber Totoro"
Howli rändav auruvanaraud
Jahimeeste märg unenägu (Printsess Mononoke)

21 comments:

triintaada said...

Printsess Mononokele liiga kõrge hinnang, Laputale liiga väike. Howliga nõus:)

Kalmsten said...

Ahjaa, õigus - Printsess Mononoke ei olnud ju piisavalt värvikirev. :D

J said...

Spirited Aways on täpselt nii kolmandal veerandil see moment, kus see jääb pooleli ehk siis sa pole ainuke.

A lõpp tasub hiljem ära vaadata.

Kalmsten said...

Nu ma olen jõudnud kuskile esimese veerandi lõppu, ma pakun, nii-et minu case on ikkagi ainulaadne :D

Metsavana said...

Ma paneks kõigile 10 punkti.

Lauri said...

On ju ka veel "Kiki kojukanne" ja "Punane siga". Ma ise olen muidugi selline Laputa 10/10 mees.

Muffin Monster said...

Ja kuhu jäi Ponyo? Ah?
Ja paari asja veel, mille eest sa ofkoors lõuksi saad.

Kalmsten said...

He-he, kas Metsavana on "Forza, Soprano & Sons" valdkonna üle võtnud?

Lauri

On, on, aga esiteks ma ei viitsi ühte kompotti rohkem toppida kui 4-5 filmi, teiseks on KIKI mul (vist)nägemata ja Punast possut vaatasin kuradima ammu.

Muff

Oeh, jälle lõuks ja Ponyo ei sobind nagu eriti siia sortimenti.

Metsavana said...

"He-he, kas Metsavana on "Forza, Soprano & Sons" valdkonna üle võtnud?"

Nõup, ma panen erinevalt nimetatud isikutest 10 punkti JÄTKUVALT ainult VÄGA HEADELE filmidele. Mis teha, et vana japs teeb pidevalt ainult väga häid filme. Muidugi selles osas on viimane aeg näha paranemise märke. Näiteks seda kalafilmi pole ma suutnud üle kümmne mindi vaadata. Süda hakkab läikima lihtsalt.

Metsavana said...

Punane siga polnud ka minu teema päris, Kiki vaatamise aegu olen aga korduvalt magama jäänud.

Future boy Conan saab ka 10 punkti.

Metsavana said...

Nausicaä manga oli kole hea aga seda arvutist läbi lugeda on üsna tõsine kangelastegu.

Soprano said...

Palun mind "hindamatu" Forzaga mitte samasse potti pista, aitäh.

Metsavana said...

Aiai Soprano, sedasi pole küll ilus, ise veel head sõbrad ja puha.

Metsavana said...

ahjaa Totoro ei saa ka kümmet punkti kuna ma pole seda terviklikult näinud siiani. Aga no ülejäänud saavad küll maksimumi.

Soprano said...

Ainus 10/10 vilm on The Room.

Metsavana said...

Batman ikka vast ka ? :)

Soprano said...

Batman on 7/10 vilm.

Kalmsten said...

Nu, aga Dark Knight ja Wall-e ja Die Hard ja Black Swan - need on ju ikka 10/10 eksole, nii-et pole see the Room midagi nii üksi.
AGA, õigus sul siiski on ja ma luban, et Forza hindamatuse ja 14/10-ga ma sind enam ühes pajas ei keeda.

Soprano said...

Black Swan on 9/10 vilm.
Olen täiesti kindel, et panen vähem kümneid, kui sina või Metsavana.

Ja ma tänan.

Kalmsten said...

hehe, kes on nii suur fanatt, et loeb üle Soprano kümned ja minu kümned ja võrdleb neid Metsavana kümnetega?
Mina täna ei viitsi. :)

Kalmsten said...

Lugesin üle -
22 filmi on saanud maksimumpunktid, aga paljud 9-d võiks ka kümneks ümardada, kuna nende vahe on üsna hõre ja seisneb tihtipeale mingis suva krambis, hetkemeeleolus või kurat teab milles.

Stara basn
Pet Sematary
Huntnäljane
MEga Piranha
The War Lord
The Outpost
The Cross Of Iron
Mad Max II
Ofelas
10. ALeksandr NEvski(9,5)
Tha Lost Battalion
Katõn
Noises Off
The Brothers Grimm
Mega Shark VS GIant Octopus
Snatch
Dod Sno
Howls Moving Castle
Princess Mononoke
20. Romper Stomper(ülendatud 9-lt kümnele)
One Flew Over the Coskoos-Nest
When Worlds Collide