Friday, January 28, 2011

Taken e. Faster, Super-daddy! Kill! Kill!



Alustuseks:

See oli laubasel hommikul, kui kammisin järjekordselt torrenteid lootuses leida Black Swani DVDRip-i ning kassanäe - üks seal ka oli. Ilusti rohelise pääluuga ja ilma kommentaarideta, aga kuna lisamisajast oli ca 4 tundi möödas, siis ei pööranud ma kommipuudusele tähelepanu. Tähelepanuta jätsin ma veel muudki pisiasjad, mis oleks pidanud mind veenma, et tegemist ei ole just kuigi aruka allalaadinguga, aga jah - ütleme lihtsalt, et ma lasin ennast ülikvaliteetsete sample-shottide särast pimestada ja eila õdagul selgus, et kätte sain ma järjekordse "see-mängib-aint-selle-ja-selle-playeriga-mine-nüüd-sinna-lingile - klipijura."
Seega - Flush it down, sire.
AGA, veel paar päeva tagasi leidsin ma enda fotoalbumist filmi nimega "Ood poliitkorrektsusele ja lausnõmedusele", mille maakeelne nimetus on Tsenturjon ja millest ma olen juba seal postituses ka kirjutanud.
Kuna enda teada olin ma selle nii isikliku kui ka filmiajaloo prügikasti kõige sügavamate kihtide poole saatnud, siis otsutasin, et annan talle võimaluse näidata, kui jubedaks ta peale esimest 15 minutit läheb.
Ei õnnestunud, playlisti sain ta küll susata, aga näpud keeldusid õigesse kohta klikkimast ning selleks, et väljuda sellest erinevate kiusatuste ning terve mõistuse vahelisest lahingust vaimsete traumadeta, virutasin ma peale filmi inimkaubandusest ning selleks filmiks oli siis Taken.

Tütrejaht Frentšimaal:

Kui sai ennem räägitud, et film käib inimkaubandusest, siis tegelikult see nii ei ole. Film räägib päästeoperatioonist ja õiglasest veretööaktsioonist. Päästeingel saabub kuritegevusest õitsvasse ja rahahimust korrumpeerunud Euroopasse loomulikult ookeani tagant. Sellesama ookeani, milles vene sõdurid kunagi jalarätte pesemas hakkavad käima, või pidid hakkama käima, aga see selleks.
Igastahes jah - on endisest preventer-ist issi ja on tema röövitud tütar, neid kahte lahutab omavahel rida jõledaid tegelasi, keda teaduslikumates ringkondades kutsutakse frentšideks, Ida-Euroopa gängsteriteks, neegerpättideks ning muhameedlasrikkuriteks ning kellede ühine nimetaja on see, et filmi alguses on nad kõik veel elus.
Ahjaa, vahepeal sekka natuke inimkaubandust ka, aga üldjoontes jälgitakse liini, et ameerika lipsustatud eriühmlaste tütarde röövimine on just see tegevus, millega oma kuritegelikku karjääri õitsema ei pane ja veel rohkem õitsema ka ei pane.

Anatoomia:

Taken-i näol on tegemist selle generatsiooni äksõnfilmiga, kus hea peategelane on higise maika asemel ülikonda topitud ning musklid on asendatud topeltjulmuse ning terakese mõistusega*. Ametlikult ma sellist liini heaks ei kiida, mitteametlikku jura pole aga mõtet nii ametlikus toonis postitusse toppida ja seega jätame selle kõrvale ning jätkame hoopis teisel teemal.
Filmi stoori on selline, nagu see nendes noortele meesterahvastele suunatud perefilmides ikka on, et alguses on kuidagi eriti säästuvormis käima lükatud algus ja toimuvate sündmuste ühtlane rodu viitab pigem mõnele populaarsele telesarjale endisest tippsetsialistist või kurat teab kellest. No ühest nendest kaadritest, kes ei suuda isegi peldikus käia ilma, et kuuba-, sovjeti-, islamiterroristide otsa ei komistaks või mõnda viiruseleket ei avastaks, aga Takenis kahandas selle hirmsusastet üle keskmise näitlejatöö, tänu millele see jookseb kuidagi eriti kiiresti silme eest läbi.
Ühesõnaga, sellest hetkest, kui Kangelasissi oma õilsate kingataldadega juba Euroopa maakamarat puudutab, on film lihtsalt veidi kohtlasemõõtu, aga tüüp-lollide äksõniteni on sealt ikka paari tuhande aastajagu taandarenguruumi.

Äksõn on hea, kohati on tegevus isegi loogiline, ehkki liigne mänglev kerglus teeb võimatuks selle tõsiseltvõtmise ja lõpus ei saada muidugi ilma lauslollusteta hakkama.
Nüüd tuleb teksti spoiler, mis tegelikult ei olegi spoiler, vähemalt mitte neile, kes selle žanri filmidega varemgi kokku puutunud on.
spoiler: No kurat, kui filmi lõpuveerandil peategelane pidlituks lüüakse, siis keerab see kõik eelneva halba valgusesse. NO tõesti, mis kuradi pärast ei või päästja koos päästetavaga lihtsalt kuskilt tulistades välja liikuda vaid peab ikka kuskile üles riputatud saama - lollus ju.
Selge on ju see, et üle paari minuti ta seal ei püsi ning pääsemise iseloomustamiseks kõlbab üldjuhul ainult üks sõna ning see on - vaimuvaba.
Nii ka siin, ehk mitte miskit uut siin ilmas... ikka mingi logisev toru, roostes kruvi või nöörijupp, millega ennast kiigutades saab välja lülitada paharastidest kubiseva lifti, suunata sinna lifti veel mõrtsukhaikala ja hiigelpiraaja, tõmmata stepslist välja kohekärgavatava tuumapommi sütiku või/ning  jõuda ka seinal rippuva käeraudade võtmeni vms.**

Hinnang numbris, lisamölas:

Inimkaubandusfilmina: 1/5 e. oli , aga see oli holokaustijate elulugude ja samateemaliste "teaduslike tööde" vaimus, ehk siis mitte midagi, mis midagi selgitaks vaid lihtsalt üldplaan, mis koosneb retsimistest ja kannatustest.

Äksõn-Thriller-Draamana: 4/5 - No oli head äksõnit ja oli mitte päris-öökimaajavat peredraamat ning kas just põnev, aga natuke huvitav oli ta ka. Vähemalt kuni lõpuviiendikuni, nii-et sel teemal pole nagu väga midagi ette heita.

Kokku: 5/10 e. asine meelelahutus sisutuks õhtuks, aga kuna mina vaatasin seda tänu autoriteetsele soovitusele: "Soovitan vaadata filmi nimega "Taken", räägib sellest ärist lähemalt", siis jätan endale õiguse olla rohkem kui pettunud.

Taken [Röövitud (2008)]
Teised:

13-street: 9/10
Ninja Robot: 4/6
Filmimull: 7/10
Kepphobune: Tempokas meelelahutus, ei midagi erilist. (vms.)

Filmiveeb: 7,08 (13 v.)
IMDB:7,9/10 ( 118,099 v.)


Ma tean, et ma olen alatu ja õel, aga ma lihtsalt pean selle kommi siia üles panema:

Paljud on siin öelnud, et tavaline märul ja klišee ja mida iganes veel. Ma küll ei ütleks nii. Ta oleks klišee, siis kui oleks mingi lunaraha eesmärgil röövimine. Aga vabandage daamid ja härrad, kes ei tea, see on tänapäeval väga suur ja tõsine asi! Ma ei teadnud ka inimkaubandusest (humantrafficking) eriti midagi enne kui pidin koolis selle kohta presentatsiooni tegema. Minu arust oli see fanastiline film. Vaatasin sellise tõsidusega, et ma ei mäleta, kas ma pilgutada ka mäletasin. Minu jaoks olid seal storyline'is väga palju erilisi asju, näiteks see, et ta leidis selle Amanda surnuna ja kuig info eesmärgil, aitas ta seda tüdrukut, kelle juurest ta Kimi jaki leidis. Mõned asjad on jah veidi imestama panevad, mind isiklikult paneb igakord imestama need Ameerika filmides leiduvad imelikud andmebaasid (küll rehvimustrite jaoks, plastninade tootmiste tehaste asukohad jms; siin kohal seda Albaanlaste tuvastamise situatsiooni) ja see, et ta vangi ei läinud, sest kuigi ta tegutses heal eesmärgil ja võttis palju pahasid maha, oli ta erru läinuna siiski eraisik. Üldkokkuvõttes on see väga hea film ja väga mõtlema panev, sest kes ei tea on inimkaubandus ka Eestis väga levinud nähtus. Mina isegi tahan suvel minna Prantsusmaale ühe programmi raames, aga see mis meid ümbritseb on vägagi õudne ja vägagi reaalne!!! Väikestest puudujääkidest (või ka mõnedest liigsetest detailidest) hoolimata annan filmile täiesti maksimuspunktid.


-Kirjutatud ühe noore neiu poolt, aastal 2010

Vabandan oma käitumise pärast ja kinnitan, et tegemist ei ole katsega halvustada tervet keskkonda kust see komm pärit on. Lihtsalt huvitavalt alternatiivne mõttelõng ...või asi.
_________________________________________
* Ausõna - ma arvasin esiti, et see film on tehtud kuskil 96-98.

**Pean enda kohuseks spoilerdada, et siin filmis ei ole ühtegi tuumapommi, mõrtsuk-haikala, ega isegi mitte hiiglaspiraajat. Rents lööb mu nüüd maha.



4 comments:

Kober said...

Mina ka rohkem ei paneks kui 5/10. Ei mäleta enam, mis õlgu kehitama pani, hea jupp aega tagasi vaatasin juba, aga plaksutada ei tahtnud.

Kalmsten said...

Õlgu paneb tegelikult kehitama kogu filmi sisu oma kerges rumalusekastmes, aga Liam Neesoni superdaddy korvab nii mõnedki puudused ja noh, kuni viimase nelja-viiendikuni pannakse äksõnimõistes nagu lepase reega.

Rents said...

Sa valetad jälle. Ma keeldun uskumast, et aastal 2010 tehti mõni film, kus ei esine ÜHTKI hiigelpiraajat.

Aga kommentaar on TASE (Y)

Kalmsten said...

2010 ei tehtud tõesti, vähemalt mitte ühtegi Päris filmi ei tehtud, aga näe - 2008 aastal raisad ikkagi tegid.

Mulle ka see sm. neiu komm meeldib - ma vist lausa armusin ära. Ütle nüüd, et särav naisintelligents ei sütita armulõõma ka kaudsel teel. Fakk you meesšovinistid :)