Thursday, November 3, 2011

Game Of Thrones [S1] e. Intsestide eripärast raudtroonide läheduses



Selgituseks:

Kui juba sarjadest kirjutamiseks läks, siis virutan ette ka juba tiba aega tagasi sisseahmitud - just nimelt sisseahmitud - seebika nimega Game Of Thrones, mis hetkeseisuga moodustab minu seebitopi tipu.

Tõsi küll tunnistan, et raamatut pole ma lugenud, aga eilsest saadik olen ma kohalikus raamatukogus selle ootejärjekorras. Mitte, et ma kavatseksin hakata suuremat hunnikut raamatuposte treima, aga mene sa tea...surm kraabib ikka oma varesejalad sinna kus seda kõige vähem oodata on, nii-et mille pärast, siis minagi teistmoodi talitama peaks...
Lihtsalt otsustasin, et liisk peab üle Rubico langema ning ehkki ma väldin igasuguste eepiliste raamatusarjade ettevõtmist - viimasena loobusin Pratchetty kettamaailmast - siis seekord paistab asi seda väärt olema, et erand teha, aga see selleks ja nüüd...


...seebist endast.

Kui Ulmeguru jonnis just mõni päev tagasi, et sarjaosad olid ilma igasuguste ja mitte-kuhugi-viivate alllugudeta, siis mina pean seda üheks selle sarja plussidest.
Olgem ausad, enamus neist minilugudest, mis pliiatsist väja imetakse, tavatsevad sarja arenedes kuskile suvalisse suunda areneda ja sõna arenema ette ja taha käivad jutumärgid.
Mul ei tule hetkel pähe ühtegi sarja, mis nende sub-stooride all enam või vähem-enam ei kannataks, sest pole saladus, et nii kui sarjategijatel esimene loomekriis näkku lööb, haaratakse varmalt ulmeriiuli halvimalt leierdatud osa kallale.
Või siis on tulemuseks see, et keegi pidevalt kukub kuhugi, ehk leiab kedagi või murrab midagi - sick of it !
Ühesõnaga oli GoT sellisest pahnast vaba ja seetõttu ei tekitanuid ka vaatamine mitte mingeid raskusi ja veel vähem oksereflekse.
Sry kõigile, aga minu jaoks jooksis Troonide mäng igatahes oma mitte-kuskil-lõppevatest episoodilõppudest hoolimata sujuvalt ja pakkus ette ja taha nii üllatusmomente kui ka kõik muud, mida ühelt seebilt oodata võib.
Vigiseks ainult selle kallal, et lõpulahingut polnud suudetud filmida, aga samas on mul ka kuri kahtlus, et kas Spartacus B&S-i pilootosa stiilis digilahing sinna ka väga sobind oleks, aga jah - vähe usutav, et telesarja tootmiseks mõeldud rahadega midagi muud kokku oleks klopsind ja seega ok....anname andeks


H: 9/10 e. kuna pole raamatut lugenud, siis ei oska ka viriseda selle üle, et kui ebaromantiline oli Khal Drogo ja kui palju näidati mune ja kui vähe näidati hunte - muid erinevusi ma oma kaasvaataja etteheidete baasil ei tuvastanud.

PS. Ja endiselt ei taha keegi minuga Game Of Thrones-i lauamängu mängida, ehk seda mängima kutsuda - ma teile veel ehitan . Sulle, mu kallis Big-O, ehitan ma veel eriti ehitavalt !!!!

Teised:

Trash: 9/10
Cockrain: 10/10

Filmiveeb.ee: 9,4/10
IMDB: 9,4 /10

18 comments:

Ray D. Noper said...

Tahad GoT lauamängu ? Leiad sa äkki veel mõne mängija ? Mul maal on üks... Kui mõni autoga mängija on, siis võib kasvõi täna ette võtta - kontakteeru skaibis minuga: ray_d_noper

Ray D. Noper said...

"Üks" antud kontekstis tähendab siis mängukomplekti, muidugi. Või ka mängijat, aga siis see "üks" olen ma ise... Ideaalis oleks 5-6 mängijat vaja kokku.

Kalmsten said...

Uhf, kiitos.
Õdagul kontakteerun, ma saan minimaalselt ühe potentsiaalse mängija kaasa rabada.

Ray D. Noper said...

No selge... Eks siis suhtleb, millal ja kuidas võimalik mängida... Antud nädalavahetusel olen ma kardetavasti hõivatud, aga arutab täpsemalt.

Lauri said...

Mind paneb jätkuvalt irvitama, kuidas mingi suva sari on pannud raamatut lugema tegelased, kes juttude peale et tegu on megahea asjaga teatasid, et kuna sari pole lõpetatud siis nemad poolikut asja ei loe ja ka neid kes pole elu sees üldse lugenudki eriti. Viimane asjaolu on vist isegi hea. Raamat on ise turul juba eelmisest sajandist, 1999 vist ilmus inglise keeles esimene osa ja eesti keeleski ikka juba 4-5 aastat kindlasti.
Heh

Kalmsten said...

Peale Harry Pottery filmi selgus üldse, et ca 5 miljardit inimest ei teadnudki, et raamatuid on võimalik lugeda...

Ulmeguru said...

Lohutuseks Laurile, et ma pole ikka seda raamatut lugema hakanud... et ootan, kui kõik osad ära ilmuvad... ega raamatute mittelugemine filmivaatamist ei sega...

Ja keda see üldse kotib, et millal mingi raamat ilmunud on... kui on sitt raamat, siis pole mõtet niikuinii lugeda ja kui on hea, siis võib ka paarkümmend aastat oodata...

Kalmsten said...

Tunnistan, et esimese episoodi algusest kuni kolmveerandini arvasin ma, et sarja vaatan vb lõpuni, aga raamatute peale aega raiskama ei hakka...et umbes, et mingi fantasy-zombie-värgens vms.

A sarja ma vist sellepärast - vähemalt enamosaliselt - ette võtsingi, et saada stardikas raamatute lugemiseks. Kõik ju rämedalt kiitsid ümberringi, aga no ma tõesti ei viitsi selliseid riiulikilomeetreid lugeda...

Lauri said...

lohutuseks Ulmegurule, et ma pole jätkuvalt seda sarja näinud ja ülima tõenäosusega ei näegi kunagi. lihtsalt ei viitsi telekat vaadata, asi pole selles sarjas vaid telekavaatamises üleüldiselt.

Kalmsten said...

Telekast ma pole ühtegi sarja viitsind vaadat kui Persuaders-id ja muud latsepölve lemmikud v.a.

Lauri said...

no arvutist millegi vaatamist ma pean üldse juba überperverssuseks, millest viisakas seltskonnas pole sobilik üldse rääkidagi...

adi said...

Kuidas tänapäeval sinu arvuti erineb televiisorist?

Anyway, See Dinklare "epic lahing" oli prolly üks eelmise aasta vaimukamaid momente.

Kalmsten said...

arvutis pole reklaamipause...

Rents said...

Ma võin küll mängida lauamängu.

Rents said...

Et siis count me in. Ei anna mu kohta mõnele jobule ära.

Kalmsten said...

....ja sul on auto..

Ray D. Noper said...

haha ! Aga Rents, sa võid ka ülamainitud skaibiaadressil ühendust võtta, annab arutada siis nt.

Mängukarbi ma tõin küll linna, aga annab kenasti maale tagasi ka viia, kui on huvi seal mängida. Linnas mul mängukohta pakkuda ei ole, minu peatuspunkt on selle jaoks liiga pisike (ja ei oma, khm, mitte ühtegi lauda).

Kalmsten said...

Mängukohaga on linnas ka meil probleeme, kuna elamises on rämedalt külm ja ka laua peaks kuskilt mujalt varastama.
Ray, katsun õdagul skype jõuda. Olin kuni tänaseni suht surnud viimasest nädalavahetusest Tallinnas.

Rents - jah, mes su skype on...mein ist realmnc või realmnc82...mitte, et mind sealt eriti kätte saaks.