Thursday, June 17, 2010

Vutitõbine: frentš go home e. FRA - MEX (MM 2010)

Nunii, olen jälle eetris.
Esmasba oli mul asjaamisi nii meil kui mujal ning teisibal tuli Võromaa peediparun ning tuntud alkoholikuritarvitaja Muhkel ning jootis mu täis.
Umbes sellepärast suutis mu silm eila (kolmaba) jalkat vaadates seletada ainult mingeid umbmäärseid värvilisi täpikesi ning sissejuhatuse kokuvõtlikkus korras ütlen, et korralikult suutsin ma mängu jälgida alles täna.

Tänane mäng oli minu jaoks muidugi ka eriti oluline, kuna tunnen Prantsusmaa jalgpallimeeskonna käekäigu vastu sügavat huvi ning loodan kõigest hingest ja rusikavaevast, et nad raiped põruvad alagruppides ja põlevad põrgus.
Nende oponendiks olnud Mehhiko kohta saan ma oma teadmatuse tõttu lausetada ainult niipalju - ja sedagi libedale teele minnes - et mu sealsed lemmikässad on Luis Garcia ja Luis Fernandez. Arvatavasti panin pihta, kuna lihtne statistika ütleb, et nendenimelisi on Mehhikos ca 10.000 per ruutmeeter ning seetõttu on paar nendenimelist ka ajaloo jooksul supermängijateks tembeldatud või vähemalt kirikuvande alla pandud.
See selleks, räägime mängust - kahetimõistetav/seletatav tõde on, et kui üks meeskond väravat ei löö, siis teeb seda teine ning veidi ühetimõistetavam tõde on see, et kui ühel meeskonnal lastakse pidevalt värava ees kobistada, siis mingi hetk see koll ka sisse kobistatakse ning seda kas siis tugeva tuule või Maria Magdalena kaasabil - tähtis pole, läma lämaks ning loeb see, mis lõppkokkuvõttes võrgust välja roogitakse.
Perenaistel ega kalaärikatel pole ka tavaliselt sooja ega külma, et kas kala on saadud letile õngega püüdes, suu lahti vee all ujudes või dünamiidisporti harrastades ning vutimängus on reeglid kalaletiga ühtsed.
I poolaeg- Mehhiklased peksid hasartselt palli ning enamasti umbes 3 meetrit väravast ja ilmtingimata paremast postist mööda.
Prantslastel oli armiline rabarberinägu, aga kõigi positiivselt mõtlevate ja frentsidevastast hoiakut propageerivate inimeste heameeleks tegeles ta jälle enda nime ajalukku kirjutamisega kui kõige produktiivsem pallikaotaja.
Üks frentš muuseas juba läks pealöögiga ajalukku ning üks teatud argentiinlane läks käelöögiga, aga tundub et Riebjerjööl tuleb veel veits vaeva näha, kuna isegi kumbki telekast minuni imbuvatest hauatagustest häältest pole tema ponnistusi võtnud vaevaks mainida.
See viimane pole ka ime, kuna pool häältest tegeles ka tänase mängu asemel mingi teise mängu kommenteerimisega ning teine hääl rääkis õnneks lühilausetega.
II poolaeg
Avavärav prantslaste võrgus oli ilus, aga seda ainult tingimusel, et see mehhiklane, kelle nimi polnud ei Luis Fernandez, ega ka mitte Luis Garcia, ikka tõesti palli korralikult jala külge ei saand ning seetõttu seal väravavahi nina all pendeldama hakkas, kuid lõpuks siiski ja kuidagi selle va ümmaguse ka võrku lüüa suutis - ülejä'nd versioone ei taha kuulda, kuna ma juba nimetasin seda ilusaks väravaks.
Teine oli penalt ja krt võtaks, ma olen väsind ja keeran magama. Temaatilised pildid otsige ise või vaadake kordust!


MEX VS FRA - 2 : 0
Mingi frentš sai veel teise kollase, ehk aritmeetilise punase...tavakollaseid esines...Mex-il vist kokku neli.
baahhhh...

2 comments:

Rents said...

Ma vaatasin lõpuks järele, keda sa Rabarberiks kutsud - Ribéry'd ilmselt. Jah, tuleb tunnistada, et kiirel hääldamisel ja eriti peast prantslaste puhul võib tõesti juhtuda, et see i veits rohkem a moodi kõlab (kuigi korrektses keeles võiks see ainult siis juhtuda, kui i-le järgneb m või n, aga ega see neid tölplasi ei huvita, nad hääldavad ikka, kuidas juhtus).

Kuradi kurb, et neil nii sitasti läheb. Ehk vähemalt aafriklastele teevad ikka ära.

Kalmsten said...

Riberššh, Röbberšš,šmöggerššš