Tuesday, October 26, 2010

V For Vendetta e. Ooperimaja Bat-man


Alustuseks:

Idee filmi vaadata tekkis Muff-il, sest ehkki ma teadsin, et ma olen seda näind - ning see ei meeldind mulle - ei mäletand ma filmist endast mitte midagi peale selle, et mingile ahvile oli Fawkes-i mask näole tõmmatud.
No oli ikka jube kino küll ning ma pean nüüd meelde tuletama, et kuidas selle unustamine täpselt käis, aga senikaua kirjutan kinost endast veidi lähemalt.


Misasi siis:

Noh, V4V oli üks tõsiselt halb film, mille ainukeses plussiks on kohatine tegevuskeskkond - Londoni vanad agulitänavad.
Ülejäänu oli tõsine jura kättemaksurajast, mida selgitatakse filmi jooksul ning tükke sellesse sobitatakse otse õhust. St. tükke ei korjata mitte filmi algusest peale minevikust, vaid paratamatult tekkis tunne, et stsenaarium kirjutati valmis "kahe mehe ja ühe pastaka" meetodil, ehk lausehaaval, kordamööda ning kirja pandi see, mis kummalgi kirjutajal pähe tuli.
Lõpuks kirjutati veel kord kõik üle ning siis kirjutati mõned kohad veel kinnisilmi ümber, nii-et mitte ainult vaataja ei teadnud algusest peale, mis lõpus toimub, vaid ka stsenaristidele ei tundunud üldpilti käes olevat, sest üldjoontes ja tagant-ettepoole vaadates oli kogu film üks hunnik igavust, mida oli üritatud segadusega huvitavaks ajada.
Kui sa terve filmi tead, et kõik, mis sulle näidatakse, kirjutatakse viie minuti pärast ümber, siis ei tekita see just teab kui suurt huvi toimuva vastu - on ju nii?

Kokkuvõtteks

Tegemist oli siis teada-tuntud looga Ooperimaja Fantoomist, kellele oli ekraanitäite eesmärgil ka Bat-mani ning Dr. Moriarty rollid külge kleebitud.
Idee iseenesest pole ju halb, sest ma olen täiesti kindel, et Batman Returnsis pidi algselt DeVito Batmani kehastama ning ainult tänu mingile äpardusele topiti talle pingviinikostüüm selga ja samas on ka nahkhiiremehe filmid tundnud tõsist puudust ägedast ja tõsisest vaenlasest ning seda alates teisest filmist.
Paraku aga ei tehtud ägedamat Bat-mani, vaid tehti hoopis film Guy Fawkesi maskiga tüübist, kes pritsib anarhistlikku retoorikat ja selle vahele märatseb oma isikliku ning üliegoistliku kättemaksu radadel, lisaks armastab ta söögi ette ja taha häirivalt tüütuid monolooge vedada - mis koosnevad enamjaolt tsitaatidest ja klassikute parafraseeringutest - ning peab oma kaasvestlejatega ülimõttelisuse tõttu mõttetühje dialooge.
Meeldejäävaim moment oli see, mil ma arvasin, et kino peaks kohe-kohe oma veeremisega lõpusirgele jõudma ning oma ehmatuseks avastasin, et see raibe kestab veel pea tund aega.
Ehk siis - nii kui paistis, et asjad on jonksus ning vaene ning räsitud vaataja saab õnnetute mõtetega magama minna, pilluti teda veel mingite tüpaazjuradega totalitaritaarsest ühiskonnnast, kangutati veel mingid mõttetud mono/dialoogid kuskile vahele ning nagu sellest veel vähe oleks, vehiti sisse veel lõppvaatus kõigi eestlaste lemmikfimist "Küünlad Pimeduses" - kahju lausa, et V4V-s mõni sõdur tankitoru ette ei roninud ja seda rinnakarvu täis ei toppind, niu-niu.

Hinnang numbris, lisamölas:

Vastupanuäksõnina: 2/5 e. igav ning kõige tobedam oli see, kuidas uue ja ägeda paharasti asemel oli mindud teada-tuntud Neue-Hitleri teed. Originaalile jäi see lootusetult alla ning ennem, kui midagi sellist teha, võiks ikka mõelda, et miks või kuidas Adolf Aloisovitš sellise populaarsuse saavutas. Ahjaa - Guy Fawkes sõdis minu teada selle-eest, et vähendada vastasusuleeri istekohtade arvu parlamendis ning seega ei klappinud tema maski kasutamine kogu tegevusega nagu mitte grammigi... või jäi mulle midagi arusaamatuks?

Aksõn-Sci-fi-Thriller: 1/5 - Ma ei oskagi öelda, millist neist kolmest elemendist seal kõige rohkem oli, kuna kõik kolm olid alaesindatud. Tavaliselt ma ütlen sc-fi filmi kohta, mis millegi uue asemel hoopis nämmutatud vana pakub - jama, ilma thrillerita thrilleri kohta igav ning vaimuvaene äksõn on poololematu äksõn( + SEE ON LIIGA FAKING PIKK!)

Kokku: 3/10 e. U. Guru ütles (ja M. Vana kisas ka), et Equilibriumi mittehindamine näitab vähe avaramat silmaringi ja aknest vabanemisvõimalust ning mind tõsiselt huvitaks, et mida kuradit nemad ja nende kaasmõtlejad selle nö. tuhandeühe laen- ja stampstseenfilmi kohta arvavad.

Lizzahy(++)

37 comments:

triintaada said...

SEE OLI HEA FILM!!!
Ja Batmaniga sarnasus puudub, sest siin ei olnud ühtki liibukat kostüümi!
See ei olnud liiga pikk, kui oleks lühem olnud, siis poleks filmil pooltki nii palju tegevust olnud ja neid häid anarhistliku retoorika hetki:D
Hugo Weaving mängis rolli ideaalselt välja, isegi Natalie Portman oli kannatatav...
Sa lihtsalt tahtsid üle pika aja mõne filmi oksa tömmata, räägi välja...:D:D

Metsavana said...

Mälestus sellest filmist tuli, elas ja läks. Ehk siis jälle mina ja mu olematu mälu & alkoholiprobleemid.

Metsavana said...

Mis viga rolli sisse-välja mängida kui saad terve film näoees maski kanda :)

triintaada said...

Nii lihtne see nüüd ka ei ole. Jooge vähem:D

J said...

Kuule, oli jura film tõesti. Ei olnud filmis eriti midagi.

Ükskord ma vägisi vedasin end sellest läbi.

Stiilis, et kui ma ta juba käima panin, siis vaatan lõpuni ja see oli vaev.

Metsavana said...

Mis seal nii rasket? Seisa terve film laias mantlis ühes kohas nagu puuslik ja räägi mahedal häälel. Isegi filmikunsti vaenlane nr1 Mark Wahlberg saaks hakkama.

triintaada said...

Aga point ei olnud ju selles, kuidas seista jne, tähtis oli emotsiooni edasiviimine. Ja rohkem keskenduti minumeelest üldse Portmani tegelasele...
@Jaanus - vägisi pole mõtet kunagi ühtegi filmi vaadata:D

J said...

Tead, see on selline film, mis on suunatud "äärmuslikele" teismelistele, kes fännavad Che Guevarat ja kellele sellised aatelised mässulised tekitavad mingit sügavat vaimustust ja iga pikem ideeline kõne ühiskonnakorraldusest paneb mõnuvärinad üle keha käima selle asemel et haigutama panna.

No teismelistest tüdrukutest tuleb siiski ka aru saada.

Sellised pea-pilvedes mehed peavadki neile eriliselt mõjuma.

See film siiski ei ole suunatud kellelegi, kes tahab mingeid mõtteid või ideid või asju sealt.

See on ikka suunatud neile, kes tahavad pea-pilvedes ideelisi mina-üksi-ühiskonnakorralduse-vastu stiilseid mehi.

Me ei saa siin Zinerale ka ette heita, et ta tüdruk on.

J said...

Ma sellele teie laias mantlis seismise jutule ei saa küll praegu pihta.

Minu arust ei olnud seal Natalie Portman kunagi piisavalt napis riides, et oleks üldse mingit seismist olnud, laias mantlis või mitte.

Metsavana said...

Ma arvan, et see mees viis edasi samasuguseid emotsioone nagu Budjonnõi ratsamonument.

triintaada said...

@Jaanus - ei leia väga, et ma teismeline tüdruk oleksin:D
teie vastu räägivad: http://www.rottentomatoes.com/m/v_for_vendetta/
lisaks imdb hinnang 8,3/10st.
Ja midn ei huvita meeste maskuliinsus filmis, pigem filmi sisu, idee ja teostus. Kõik see supp kokku ei olnud minumeelest halb, pigem vastupidi, võrreldes mõne filmiga, mida siin seal kohtan ja näen lihtsalt hämmastavaid skoore. Võtke kasvõi Avatar...
Igatahes, maitse üle ei vaielda, kuid miskipärast alati filmide puhul seda tehakse...go figure:D

J said...

Vaidlemine ei vii jah sihile, maitse üle kaklemine ON palju edukam ja siis saab tavaliselt täpselt selgeks, mis on hea film ja mis ei ole.

Aga muidugi Rottentomatoesi ja imdb-ga panid mind paika küll.

triintaada said...

Panin ma jah...
Inimestel on ehk sinust halvem maitse ja nad vaatavad igasugust jama, aga siiki, erand ju kinnitab tegelikult reeglit, ehk siinkohal siis, et film on hea? :D

J said...

No olgu, võib-olla ma panin mööda kui ma sind teismeliseks pidasin, aga naisterahvana sa võid sed akui komplimenti võtta.

Ja kes see selle maitse teema ülds eüles võttis. Jutt oli siiski sellest, mis on hea film ja mis ei ole, mitte maitsest.

triintaada said...

Võtta komplimendina seda, et keegi sind pubekaks kutsub? Ei tea...Nii vast ikka ei lähe, kas sa ei arva?:D

No see on hea film. Mitte just üks parimaid, aga halb ta ka ei ole. Minu lõplik seisukoht. :)

Muffin Monster said...

Oot oot MNC, mis häirivad ja tüütud monoloogid ah? Nojah, tegelikult saan aru küll, oled vist natuke kade peategelase peale. Kui ekraanile ilmus haritud ja viisakas mees ning Muffin su kaisus automaatselt õhkama hakkas teemal "ooh milline härrrrasmeeš" siis otseloomulikult lõid Mannul (a.k.a. Känd) mingisugused instinktid välja. Tõesti tõesti, pole midagi paremat oma ego tõstmisest avalikus internetiruumis. Et ikka teised kah loeksid, kui kõvv mees meil Mannu on.
Pfff, pussy!

Ahjaa, film oli muide tõesti hea.

Lauri said...

See oli nii keskpärane film, et ma ausalt öeldes rohkem ei mäletagi kui et mingi mees käis ringi mask näo ees ja üritas revolutsiooni teha. Aga ei hullu - koomiks millele film põhineb on samuti üsna sitt.Stoori ehk (koomiksis) polnudki nii paha (ja filmi ja koomiksi vahel on põhimõttelisi erinevusi), aga valitud pliiatsijoon oli ikka ilgelt rõve.

MNC said...

Eks see olegi selline film mis meelitab noori tüdrukuid abielluma, üritades neile reaalsusele vastukäivalt selgeks teha, et nende tulevane ei saa mitte olema igast august ölut välja ajav ning pelmennajat peeretav töö(tu[)narkomaan]vaid hoopis tõeline härrasmees - midaiganes.

Aga jah, krampikiskuvalt igav oli ta küll ning keskpärasusest jäi kamaluga keskpärasust puudu.

MNC said...

Ahjaa, vajutan K. Jaanuse teise ja M. Vana viimase kommentaari all "like" nuppu.
Ja kallis Zinera, äkitse on selleks "IMDB-s reeglit kinnitavaks erandiks" hoopis Toy Story III või Schindlers List ?

:)

Wäle Põder said...

Minu arvates oli ta koomuskifilmi kohta päris hea, eriti pohmakaga vaatamiseks. Koomuskifilmis ei peagi mingit sisu olema, seal peab olema efektne koll ja siis "dramaatilised" stseenid ka vast vürtsiks.

MNC said...

Hmm...Dark City oli näiteks väga hea koomuski põhjal tehtud film ning ega Sin Citylgi häda polnud. Constantine-gi on üle kesktaseme film, mis kõlbab ka väljapool pohmakat vaadata ja 300 oli hoolimata paarist debiilsest stseenist minu jaoks siiski super kino.
Seega- ei vabanda välja ja V4V-d ma ei viitsiks ise elu sees pohmelliga vaadata...liiga "sisutihe" ja ajukrampe täis.

sickboysid said...

Ma ei tea.. mulle just meeldis see, et peategelane oli teistmoodi kui tavalised mulkasvaskiiritatudhapuoblikatestnelikättpersestvälja superkangelased. See oli vist mingi Vertigo koomiksi põhjal vändatud film ja need mulle üldiselt istuvad.

J said...

Ütle nüüd uuesti sõna "mulkasvaskiiritatudhapuoblikatestnelikättpersestväljasuperkangelased" ja seleta uuesti ja aeglaselt, kuidas töll maskiga, kes peab aatelisi monolooge on sellest ägedam.

Kalmsten said...

Mulle endale meeldivad ka kiiritusvärdjad rohkem, aga seda paraku aint idee* poolest. Filmid neist on kahjuks pörrgulikult nõmedad ja ütlen diplomaatiliselt, et X-Men oli tõesti palju halvem kui V4V - Bat-Man-d(1966 & 1989) jälle kordades paremad..umbes kolm korda paremad....võtke nüüd kala kinni, eksole?

*Need on ka enam-jaolt suht vaimuvaesed, sest miks ei võiks näiteks keegi nakatuda kiiritatud nazi-kaheksajalga koinides ning samal ajal teismelise mutantkilpkonna rohelist väljapurset neelates, mingisse Tentacle-Männi tõppe ning siis ....ah sitta sest - GO HENTAI!

Kalmsten said...

Msn-ist:

MNC - Rout'n'Ring says:
_Ma just ennem mõtlesin, et miks pärast peab tüüp, kes suudab lollitada tervet politseiriiki ja tungida kõige ligipääsmatutesse kohtadesse ja tappa kõige tabamatumaid , usaldama enda missiooni lõpliku õnnestumise metallplaadile ja sellele, et ühegi turvamehe hirmust jõuetu käsi ei lase automaaditorul liiga üles kiskuda ja metalliga katmata nägu tabada...
J (M. Vana) says:,
_ah selle lõpu ma olin täiesti unustanud
_see oli suht kretiine küll.
_temasugune aju oleks võinud ammu need kuulid kasvõi välja vahetada kuskiltpidi
_soldatite püssides
_noh
_või neile supipatta mürki puistata
_või ma ei tea


Öörahu vms. :D

Muffin Monster said...

Btw, ta mask oli kah metallist. Ja lõpuks lükkas rongi teele ikkagi see neiuke.
Dooohh

Ulmeguru said...

Kuna küsiti...

Mulle see V-nagu-V film meeldib... kohe väga... olen üsna mitu ringi vaadanud ning hindaks 5/5.

Ja kuidas saakski hinne vähem olla, kui Hugo ja Natalie peaosades!!!

Kalmsten said...

Kes tõestab, et Hugo üldse oli filmis?
Mina nägin aint maskiga meest keset monolooge ja munadeta meest keset leeke.

Lauri said...

Ka Hugol pold filmis mune? Ma olen selle jama nii totaalselt ära unustanud, et selline suht tähtis moment pole üldse meeleski.

Metsavana said...

See seletaks miks hämaraid seksistseene ei olnd

Kalmsten said...

nu leekide keskel seisval mehel puudusid figuurist selgelt kehasteristuvad ning leegitsevad ümaravormilised organid.

Metsavana said...

Ja seltsimees Sickboy Sid'ile ütleks, et Peräsmies sai supervõimed kiiritatud hernesuppi süües. Ja tegemist on vaieldamatult parima superkangelasega keda koomiksimaailm on kunagi tundnud.

Metsavana said...

Et see kiiritatud hapuoblika jutt oli üsna lahmimine...

Lauri said...

Ma ühinen Peräsmies/Peerukoti fännklubiga.
Trikoodes supersangarite koorekiht tõepoolest, super-, bätt-, spaider- ja muud männid ei pääse lähedalegi...

Kalmsten said...

Georg W. Bushman on tuhat korda šefim kui Peräsmies!
Aga mu lemmikkoomiks on enivei Dilbert, siis seega jääb mu hääl ohkeks ookeani põhjas.

Ulmeguru said...

Minu lemmik meinstriimkoomiksite seas on ikkagi Ernie... õugemini onu Sidi ja Piraajaklubi puudutav osa. Selle kamba taustal mõjub iga superkangelane nannipunnina...

Subor Nurk said...

Ernie on minu jaoks teisel positsioonil. :)

260.000 Irkutski Slobotnikut oli lemmikosa puänt ning võite ise arvata kes need enda taskust välja koukis !