Friday, April 2, 2010

The Road e. aega mööda minutid ju kaovad kõik...


The Roadiga
on lood nii, et raamatut ma lugenud ei ole, aga igasugu postap.filmid on minu jaoks eelisjärjekorras. Selle filmi puhul mainin, et mängisin veel teemasse sisse elamiseks Fallout Tacticsit ning peale Trashi blogist kõikide kommentaaride ära lugemist asusin vaatama.

Sisu:

Maailmalõpp on oma lõpusirgel ning mööda Ameerikat kõnnib ringi isa koos oma pojaga, et siirduda lõuna poole lootuses, et ehk on seal mingit nosimist ja tarbekraami, mida oma agoonia pikendamiseks ära kasutada.
Poeg on sureva põrsakese häälega kohmerdis ning sobib oma vigiseva hääle* ja reaalsuskauge olekuga üldisesse surmakotta nagu mustlaspulm kunagiste puritaanide kogudusse - ehk siis on igate omal kohal, kuna vaevalt, et keegi inimestest spetsiaalsete maailmalõpujärgsete ellujäämis ja sulandumisoskustega sünnib - vigisev hääl on natuke liiast, aga poole pealt selle tüütusaste natuke kahaneb.
Isa on maailmalõpust ning naise enesetapust nii löödud, et ei oska ka enam midagi mõistlikku öelda, vaid ainult sisemisest valgusest jahuda ning jahuvahedel edasi liikuda - teades, et nii kui ta sureb on ka tema pojakesel kriips peal. Seetõttu on kaugemale kui tahaplaanile viidud ka pojakesele iseseisvalt ellujäämiskursuste läbiviimine, kuna poisi näost ja käitumisest kumab välja, et üksi jäädes on tema ellujäämisvõimalused samad, mis jalgadeta pingviinil keset kaheksarealist kiirteed.
Seega keskendub Mortenseni kehastatud maailmalõpu-issi ainult ühele: siin on püstol - sees on padrun - kui inimesed tulevad - lased endale selle, näed niimoodi, läbi ajude - muidu nad söövad su ära - kõik!
Ja nii nad siis rändavad.

Filmist:

Kõik ladestus organismi libedalt kuni selle kuradi keldristseenini - seda polnud vaja , keegi ei hoia söögiks mõeldud kraami nii-et nad endale enne sööja suhu jõudmist sada katku külge jõuavad pookida ja põhjalikult ära mädaneda, aga vb olid majaelanikud nii depressioonist puretud, et neid ei kottind, üs see selleks.

AGA - See osa filmist oli lihtsalt mõttetu, kuna pastlakuhi, maanteele suunatud kiiker ja väliköök olid piisavad selleks, et selgeks teha mida seal toimumas on ja mida võiks veel olla...no okei , ma oleks andeks andnud kui luugi alt oleks korisemist kostnud, aga see on ka kõik ja viimane piir.
Tüüpiline teema, et seni kuni oli pime - oli ka toimuv tõesti pingestatud, aga nii kui elusalt mädanevad suured imetajad zippovalgusesse ilmusid - oli ka kogu pinge kadunud ning minuarust oleks piisanud täiesti eelpool mainitust.
Soovitus: Filmi võiks esimest korda vaadates pooleli jätta, nii kui nad luuki lammutama hakkavad ja alles vastava aja möödudes edasi vaadata või mainitud koht üldse vahele jätta, las naine vaatab - sina mine tee suitsu või vastupidi, olenevalt pükste asukohast.

Tegelikult on mul kuri kahtlus, et film töötaks lühifilmina palju paremini, sest praegune formaat, et näitame kõik jubedused esimeses veerandis ära ja peale esiveerandit hakkame kuni lõpuni virinat veeretama, oli paras fail.
Ma saan aru, et keldrijama* pidi olema maailmalõpu koleduste kirjeldusele pandud rasvane punktikolakas ning loomulikult ka üliveenev ja verd tarretamapanev, aga minu arust oli nii see, kui ka kogu edasine majas toimunu lisaks möödalastusele ka lihtsalt sobimatu.
Muuseas, kohanduvad lapsed ümbritsevaga kiiremini kui täiskasvanud ning seega on mul alust arvata, et poiss kes on 10 aastat surevas ja tugevam-jääb-ellu süsteemil toimivas maailmas elanud, ei ole enam võimeline ehmatama verise vanni ja paari liharäbala üle.

Maailmalõpu teemast

Aga jah, muidu oli kogu see surev maailma tore ja muljetavaldav, ehkki jäeti ütlemata, et mis kamm selle maailmaga juhtus.
See selleks ja juhtus mis juhtus, aga fakt on see, et see juhtus kiirelt ning löök oli ühiskonna toimimismehhanismidele tappev - inimestele küll aeglaselt tappev - aga vähemalt esmapilgul lõplik.
Ehk siis - ei mingeid tuusikuid koobastesse, ega eliitpileteid päästetrammidesse mis Marsile lendavad ning kogutud konservid said ka vast selle kümne aastaga otsa, mis Lõpu alguse ja filmialguse vahel jäid...
Muuseas see sureva maakera temaatika meenutas miskipärast ühte ägedat ideed raamatust "Viha", kus enda maise keha päästmiseks otsustati terve maakera mingi plasmapommiga segamini lüüa (12 points from MNC), mille järel see oleks pidanud kattuma sulakivimite kihiga ning seejärel ilma igasuguse elusorgaanikata ja geneetilisel teel endale toitu ja järelkasvuvärki soetama hakata.
Raamat oli väga hea ning seetõttu soovitan seda mitte lõpuni lugeda, vaid enne põhikolmiku maa alt välja ronimist lihtsalt pooleli jätta.

The Road-i maailm oli, aga tore - täitsa maatasa ja surnud, kui talvisel luhal kuivav kõrge hein v.a.
See, et nad lõpus sitika leidsid oli viga, kuna võttis lootuse, et seal päris-päris-päris lõpus midagi filmiväärtuse seisukohalt positiivset juhtub ning sisimas kartsin ma sellest hetkest alates, et kohe-kohe sõidab mingi Nat.Guardi Well and Heavy Armored truck mööda ja kukub neile hügieenisidemeid, valimisvoldikuid ja to do.. bülletääne loopima, aga sähket nende pisiasjadega ja ütleme, et üldiselt oli Lõpp, kui selline täiesti vastuvõetav.

Kokkuvõtteks:

Film mis ei pane mõtlema, ei tekita depressiiv-positiivseid ega ka sügavalt negatiivseid emotsioone, aga kuna ma olen seda juba kaks korda vaadanud siis võin öelda, et ajaviitena läheb alla ka teist korda.
Lihtsalt midagi überfilmilikku seal pole ja lühifilmina s.t. -
  • keldrigorelased - RAUS!
  • Poolpimedad vanaätid - välja
  • Röövel Neeger - välja !
  • Üle lume kakerdav lapsega naine- välja!
  • Pealuud tokkide otsas*** - välja!
  • Coca-Cola jääkarude reklaami humanoidversioon - välja!!!!!
  • Ülespoon(d)ud perekond*4 - välja !
  • Kusev Hillcannibal Billy*5- välja!
  • Peategelase psüühikale lõpliku paugu andud naise lahkumine - vähem, teise nurga alt esile või välja !
  • Stseen kiriku varemetes - välja!
  • etc.
Kuna möla läks liiga pikaks, siis alustan uuesti - Ehk siis lühifilmina läheks igate asja ette, et las kolavad ringi ja tutvustavad vaatajale maailma, millega nad isegi ei taha tuttavaks saada või sinna pikemaks ajaks jääda.

Hinne numbris, lisamölas...

Postap.filmina: 3/5 e. mitte midagi väga uudset ja põnevusega kaasahaaravat, ega ka mitte lihtsakoelist, aga oma raskusega õlgadele suruvat.

Adventure-Thriller-Draamana: 2/5 Thriller oli raudselt olemas, aga jäi peategelaste lahkudes juba mainitud majja ning adventure hääbus sinna lollakasse arusaama, et draamafilmi vaatamine ise peab oma venivuse tõttu vaataja jaoks dramaatiline kogemus olema ning filmi sisu ei mängi dramaatika koha pealt mingit rolli.

Kokku: 5/10 e. olen võimeline ka kolmanda tiiru ära vaatama, aga seda lihtsalt sellepärast, et tegemist on nii väheütlevas käändes, aga samas ilusas keskkonnas toimuva filmiga, nii - et keskpärane film ja palju ei hammusta.

PS. Võibolla, et kui ma oleks The Book Of Eli ennem läbi vaadanud, siis oleks The Road ka rohkem peale läinud, aga jah, muidugi, kuid ei ning pealegi on see lihtsalt oletus.

PPS. Kui enne kirjutamist kõikus hinne 5-6 vahel , siis peale kribamist ja shottimist polnud ma enam kindel, et kas 5 äkitse liiga palju ei ole.

The Road (2009)
R: J. Hillcoat
S: Cormac McGarthy(raamat), J. Penhall (stsena)

(On veel mõni ?)

________________________________
*
Ma lootsin kogu südamest, et see puseriti hammastega tüüp on kannibal ja lisaks veel eriti sadistlik lastemõrvar, vb oligi...

**See keldrivärgens oli arvatavasti selleks sees, et ka splatter-filmide fännidele kohale jõuaks, et maailmalõpp võib ilma elavate surnuteta ja mootorsaagideta ka jube olla. Kuid tulemuseks oli paraku räme fiasko ja sealt edasi läks nagu juba öeldud - virina veeretamiseks ning rämedalt möödalükkamiseks.

*** "Koputage kõik mõne mökki uksele, kuna me väga tahame teid ära süüa."

*4 Kuna elamu ei näinud välja, nagu oleks keegi seal seal võimeline kauem kui 5 minutit ükskõik millisele rünnakule vastu pidama, pealegi - miks siis majast relvi ei leitud ? Relvad viidi rüüstajate poolt minema ? Aga miks siis igate supikõlblikud laibad alles jäeti ? Eetilistel kaalutlustel ve?

*5 Hääääääv ju siiin Daaarma-Dziiiiin? - oli ainult puudu.










37 comments:

Muffin Monster said...

Hoolimata sellest, et osa su juttu läks samasse kasti sellega, mis mina kirja panin, ei olegi mu hinnet siin. A noh samas, ma olen filmiblogardina pisike nagu millimalikas kah, niiet pohhui vist.

Kalmsten said...

Kuule oli pandud, ainult et "The Road- hirmus maja teeservas " posti nagu enamus tekstigi.

Sel ajal kuni sina selle peene vihjega sepistamisega vaeva nägid, tegelesin ma lausete lõpetamise ja veel paari iluveaga. :D

T*ra, Bloggerile on mingi loll uuendus viimasel ajal tekkinud ja ma ei saa aru millest(või milleks), see on...

triintaada said...

Ei no sa oskad ikka hästi filme kirjeldada, tahaks ka ära vaadata, et siis saada kinnitust sellele, et seal võib olla isegi midagi vaadatavat.

Keep up the good work!:D

Kalmsten said...

Vaatamisväärset on seal oi kui palju, aga see on selliste tujurikkuvate stseenidega ebaühtlasteks juppideks jaotatud...


Humm..smells like irony... :'(

triintaada said...

Ära seleta nii palju...Meeldis päriselt ka see postitus:D

Kalmsten said...

Ametlik osa:
hahah...ma umbes arvestasin, et iga liikuv ja liikumatu organism on seda kinu juba näinud, aga jah....igas ühiskonnas on omad degenerandid :D

Mitteametlik osa:
I'm very-very sorry...im iiivõlll :(

triintaada said...

Kle mingi ma ostan poest kõige odavamaid makarone, kinost on asi päris kaugel:D:D:D

Kalmsten said...

ja isegi interneti pidi välja lülitama ??? :O
Tore, et sa vähemalt kommenteerimiseks viitsid raamatukokku joosta..
Või valisid sa siiski kurjategijatele omase ja seiklusrikka kuid lühikese tee ning varastad hoopis naabrimehe Wifi-t?
"Kuritöö ja karistuse" lugemisest hiilisid kk-s kõrvale jah ???

triintaada said...

Läbi loetud ammu juba "Kuritöö ja karitus". Väga hea raamat kusjuures.

EI tegelt, pole lihtsalt mahti olnud seda tõmmata. Maakodus pole nii võimekas nett, aga eks linnas natukene piinan oma netikest ikka;) Ära muretse. :D

Kalmsten said...

oh, ei - mis sa nüüd.
Minul nüüd muretsemiseks aega...just tõusin, käisin suitsetamas ja nüüd keeran magama tagasi...

Muffin Monster said...

unekott, sa magad meestepäeva maha.

Kalmsten said...

KRt, ma magan selleks, et sinu lubatud tort ja lillevärgens kiiremini kohale jõuaks :)

Muffin Monster said...

ma msn-is saatsin virtuaalsel kujul :D

Kalmsten said...

EI LOE !!!!
SEE POLE SAMA!!
SOHK!

Muffin Monster said...

A ma sain naistepäevaks lilli ja torti va? Tuim "hääd naistepäeva" ainult, isegi mitte virtuaalset lillemerd.
Ole õnnelik et sul niigi hästi läks :'D

Kalmsten said...

tuim...öhhh...kuidas tuim ??? mismõttes "tuim" ??
Ülisüdamlik ja ma olin sel hetkel põlvili arvutaja ees ning hoidsin viite miljonit roosi hammaste vahel - oma asi, et vastu ei võtnud...
tuim...kuidas tuim ? Kus oli seal tuimus??? Tuim jah, aga see - (cenzored), näh mida see TUIM sulle nüüd ütles!!!!! Tuim....tuim ?

Muffin Monster said...

Mis sa kisad siin nüüd? Pole mõtet, ma annan sulle andeks :D

Kalmsten said...

Aitähh :)
Kle, uda kujundus on, et tekst liiga kribu es saanu veh ?
On eraldatav ?
+ muu selline pläust..
(küsimus on suurele ringile)

Mannu said...

muidu om hää, heading võiks keskel olla ainult

Mannu said...

jou, tegelt see oli Muffin ainult et ma ei viitsinud oma kasutajaga sisse logida.
muide

Kalmsten said...

Ja mina juba lootsin, et mind vägistati :D

Hmm..vaatab veel seda headeri tsentraliseerimist..ehkki mõte on olemas.

Muffin Monster said...

oh mis sa nüüd, sind ikka keegi vägistada ei taha :D

Kalmsten said...

*MNC võimleb ennast kookonisse ja eraldub sellest tigedast maailmast lõplikult*

Muffin Monster said...

*togib kookonit jalaga* mis sa kavatsedki nüüd sinna jääda va? häh, nõrk oled, nõrk!

Kalmsten said...

*Kookon digimuutub Hiroshimon-iks, lendab koos Muffiniga öhku ja MNC astub irvitades põõsa tagant välja*

- Moraal alaarenenutele:
Muhklil on lühikesed jalad.

Muffin Monster said...

Kammoon, mul ja lühikesed jalad? Väike pea sul :D

triintaada said...

Kujundus on üldsemittesina, selline teistsugune...imelik...

Kas ma näen sind mingit sädet, Muffin ja MNC?:D

Muffin Monster said...

Zinera ma arvan, et sulle on miski sodi silma läinud sest kui siin on säde siis mina olen viiul.

Kalmsten said...

Ära pane Tsinchu-Trinzhule tema pisikest armukadedushoogu pahaks...ega ta paha pärast, lihtsalt süda ütles nii....

Muhkel kallis, ära nüüd nii lärmakaks ka muutu, ärkad veel hommikuse viiulina.

:D:D

Kalmsten said...

ahjaa...see kujunduse värk.
Nu ma ise virutaks üldse sinihalli tausta ja roostepruunid tähed, aga miskised inimesed tahavad aru ka saada mis siin kirjas ning ma ei viitsi ise selle template tegemisega jebima hakata. Iseenesest peaks uurima tegel't....

triintaada said...

ma üritan üle saada sellest. igatahes film on ikka vaatamata:(

Muffin Monster said...

A kas need pildid olid enne ka välja veninud? Või ma lihtsalt olen miski silmavärdjas...

Kalmsten said...

@Zintzu
Katsu jah, tuge leiad siit kus't alati ;)

@Muhku
Eip, es olnud, aga ma kohendasin neid uue ilmatu suure tekstialaga (Y)
Ausõna - mul sai nende riimideta luuletuste kirjutamisest sit*auguni.

Muffin Monster said...

Kusjuures kõige muuga harjub ära aga mitte selle ühele poole kiskuva headinguga.
Fakk änd hell

Kalmsten said...

Ok, pehemks rääkisid, sai parem ? Sai nüüd OLULISELT parem ? :D

Muffin Monster said...

Jeaaa, nüüd on perfecto ;D

Kalmsten said...

'tähhh :)