Wednesday, October 26, 2011

Comedy Estonia Tartu: Bill Hicks Movie Night e. Occupy "Athena"


Athenas istumisest on juba rohkem kui nädal aega möödas, kuid see ei takista minusugusel überblogijal sellest alles nüüd korralikult kirjutamast – nagu end välja vabandatakse: „kaua tehtud kaunikene“ võimidagisellelaadset..

Ma olen 100% veendunud, et olen varemgi Athena kinomaja Tartus külastanud, kuid see võis olla ka mõnes muus elus/dimensioonis/unes. Misiganes hägused mälestused mul sellest kohast olid on nüüdseks asendunud väga positiivse arvamusega. Also – kinosaal, kus on SOE istuda? Kinosaal, mis EI lehka popcorni järgi?? Ja kinomaja, mis ilusti distractib MNC’d õlledega, et ta filmi ajal nihelema ja vinguma ei hakkaks??? Approve!

Filmid filmideks (neist pikemalt allpool), kõige positiivsema ja teravam muljed jätsid ikka kohalikud - Louis Zezeran ja Stewart Johnson. Live stand-up on alati meeldivam ja meeliülendavam, ning need kaks noorhärrat tulid oma töödega hästi toime. Kahepeale suutsid nad rahva korralikult naerma ajada ja õhtu nii sisse juhatada kui ka mitte lasta sel ära vajuda. Kudos!

American: The Bill Hicks Story (2009)

Juba enne antud doki vaatamist teadsin ma nii üht kui ka teist herr Bill Hicksi kohta, mistõttu polnud minu jaoks ühtegi väga šokeerivat hetke. Paar uut teadmist sain loomulikult juurde, kuid muidu ma lihtsalt vaatasin ja noogutasin targa näoga kaasa enamus ajast... In my mind!

Mulle tegelikult istus stiil, kuidas antud dokk oli kokku pandud. Ilmselgelt polnud fotodest animatsioon maailma kõige originaalsem tegu, kuid see oli kuidagi... Hea vaheldus tavapärastele dokkidele, mida ma hiljuti ilgelt palju vaadanud ei ole. Kahjuks, hoolimata naljakatest klippidest Hicksi stand-up’idest, mida ma näinud pole, ja huvitavatest lugudest, mida ta sõbrad-perekond usinalt jagasid, venis film liiga pikaks. Seltsimehed minu ümber lugesid peas aastaid tema surmani ja ma lihtsalt imetlesin vahepeal liikuvat õhku.

Ja tõesti – pärast tiitreid visata veel paar viimast kildu ja klassikaline „Stand by me“ stiilis „mis kellestki sai“ montaaž? Kas keegi tegijatest tõesti arvas, et see on parim viis, kuidas lõpetada dokki maailmakuulsa koomiku kohta? Nojah siis...

Lihtsalt öeldes: muidu küllalti hästi tehtud ja huvitav dokk (eriti, kui sa ei tea mehe elulugu juba ette ära), kuid mingi hetk võib hakata unele ajama.

H: 5

Bill Hicks: Revelations (1993)

Revelations oli kõige esimene stand-up, mida ma seoses Bill Hicksiga nägin, ning nagu esimene kordki ei köitnud see kord ka see kauboi algus mind absoluutselt. Video vähemalt mitte – Hicks võis osata küll monolooge kirjutada ja laval inimeste peale karjuda, aga veenvalt ja kaasahaaravalt teksti lihtsalt esitada... Njeeh, pole tema säravaim külg ausalt öeldes. Samas, kui ta hellfire ustest väljus, pilk maas, relvastatud kaabu, keebi ja irvega, siis oli minu pilk küll naelutatud.

Hicksi jutus on alati pointi olnud, mõtlemapanevat pointi isegi, kuid kahjuks on praeguseks vahelepuistatud naljad väga out-dated (ja tunnistan ausalt, et paarist viitest ma ei saanud lihtsalt aru – kas need olid liiga Ameerikasisesed/ajastusisesed või on viga minus...). Tema goat-boy rutiin pole mind ka kunagi köitnud, võib-olla esimesed paar sekundit ajavad jah muigele, aga muidu on see trikk lihtsalt tüütu, pikk ja tüütult pikk ja veniv pealekauba.

Muidu ühe korra, võib-olla isegi paar korda pooleaastaste vahedega pole asi nii hull. Sellest, miks ta nii kuulsaks sai ja miks teda nõnda hinnatakse, sellest saab küll aru. Mõtlemapanev ja osava jutuga mees oli.

H: 7

All in all, goat-boy’d ja purjus välismaalaste konsentratsiooni eirates, oli meeldiv õhtu. Heade mälestuste, sooja saali ja naeruhetkede eest on Athena kino comedy night ära teeninud küpsise minu silmis.

Kiidan heaks ja luban jätkata J

H: 7

Kellel jõudu ja jaksu, siis väidetavalt peaks novembri alguses järgmine samalaadne üritus (järjekorras kolmas) toimuma.


Athena kino koduleht


8 comments:

Anonymous said...

Omg kui igav jutt naq :S

Eva said...

K-kas sa tõest arvad nii? :(:(:( Panen ameti maha ja lähen köit otsima, niuks....

Metsavana said...

Sa Eva minu blogisse tööle ei taha tulla ?

Eva said...

Oleneb, kas sul on soojem kelder ja pehmemad käerauad?

Kalmsten said...

to do list:
*3 Murra Metsavanal käed
*2 Murra metsavanal jalad
*3 Murra Metsavanal kael

Metsavana said...

Kui sa mul käed ja jalad murrad siis vajan tingimatta edaspidi kedagi kes mu eest kirjutaks :)

Kalmsten said...

oh ma ei usu, et see nüüd nii oluline on :D

MNC Kingsepp said...

Ja " - mata vormid" kirjutatakse ühe t-ga !