Monday, December 6, 2010

Jõulumeem 2010 e. not another filmiarvustus!


Et siis herr Kober otsustas mu püha rahu rikk..spämmida ning pommitas meemi minu rahumeelsesse komentaariumisse. Ah krt sellega enam - tegin ära!

1. Kas sulle meeldivad jõulud? Kui ei, siis miks? Kui jah, siis miks?

Jõulud mulle põmst meeldivad, aga jõuluaegsed inimesed ja nendest tulenev hüsteeriline jõulumeeleolu ei meeldi. Mäletan et väiksena sisistati mulle pidevalt et: "jõulud on rahulik aeg , siis mängitakse raulikumaid mänge", aga kuna seda tehti puhtalt selleks, et saaks ilma minu taustamölata telekat vaadata(vms), siis ei võtnud ma seda "jõulurahuvärgensit" eriti tõsiselt.
Aga jah, närvi ei aja mitte jõulud või pööripäev vaid see, et kõik punnitavad ja tahavad luua midagi mida pole võimalik ning üldjuhul pole ka perekonnale/suguvõsale omane.
No kui perel pole koossöömise kommet, siis mis mõtet on järsku kõigil püha õhtusöömaja imiteerimist nõuda - kes selles positiivse emotsiooni saab. Passiivne nõustumine võib olla ju kellegi jaoks lahendus, aga mis positiivse seose see jõuludega tekitab?

2. Sinu ideaalsed jõulud? Kuidas ja kellega koos tahaksid seda veeta?

Ma ei tea, hetkemeeleolu tekitab selstkonnavajaduse või vajaduse teatud inimese seltskonna vastu. Noh, ma ei tea seega - Chuck Norrise, Jüri Kallase ja Tarja Haloneniga näiteks ning toanurgas, kuusepuu kaitsvas hämruses mängiks Rämmstein meeleolumussi.

3.Milline on su esimene jõulumälestus?

Hehh, mul oli seljas sinise-punasekirju särk ning kätevahel kingituseks saadud karbitäis hiinas toodetud PLASTMASSsõdureid. Jõuluvanaks oli naabriplikade S-i ja L-i isa ning Känd pidi temaga kingituse pärast kätt suruma.

4. Kas sa kartsid lapsena jõuluvana?

Ei, minu hirmud olid pigem sellised abstraktsed ja harva mõneks isikuks/asjaks koondatavad. Muuseas, eelmises vastuses mainitud jõuludel nägi mu kallis õeraas jõulutonti esmakordselt ning tema küll kartis. :)

5. Parim jõulumälestus?

Negatiivset jama seoses jõulukommete ja meeleolu tagaajamisega on nii palju, et võitjaks osutusid jõulud kus mul oli ilge pohmell.
Otto oli külas ning lakkusime laiskvorsti taktikaga šampust. Teises toas mängis Jamez Battlefield 1942-e ning käis aeg-ajalt uksestsisse mulisemas, et kuidas ta jälle kellelegi granaadi tasku toppis ja kui kibe netisõjamees ta on - üldkujul täitsa bro jõululauba oli.

6. Lemmik jõulutoit?

Mulle ei meeldi verivorstid eriti ja verikäkk on minu arust räme saast, kartul-liha teen ma ka muul ajal, aga see-eest meeldib mulle isetehtud pizza ja isetegija ei pea üldse mina olema. Seega - soe pitsa, millele lörakas külma hapukoort peale lödistatud ning koos punaste tomatitega annab vähemalt värvide poolest jõulutoidu välja küll.
KRT! MANDARIINID unustasin ära !

7. Kus veedad sellel aastal jõulud?

Käin korra vanavanemate juures, aga loodan, et peamiselt kodus...ehkki Metsavanal oli mingi plaanialge kui ma õigesti mäletan.. seega jäävad siis vähemalt Halonen, Rämmstein ja Norris ära ning Jürka suhtes poleks vast ka mõtet lootust hellitada.

8. Kas sul on mingeid jõulutraditsioone.

Otseselt mitte, aga vanaema kingib mulle alati kiirloto pileteid - seega olen ma jõulude ajal tradistiooniliselt kirglik õnnemängur.
Muuseas, Lasnagorsky venelastel oli 24. detsembril tradistioon eestlasi peksta. Et umbes kes tänavalt kätte saadakse tambitakse julmalt läbi - ma ei tea küll otseselt ühtegi peksmisjuhtu, aga see eest on mul miljoneid tuttavate-tuttava-tuttavaid kellega see juhtunud on - mõnega isegi mitu korda. Seega tasuks infosse tõsiselt suhtuda.

9. Sinu jõulukingisoov?

Ma ei taha otseselt midagi kohustulikus-traditsioonilises korras, se's mõttes, et ma eeldan ise, et minult kingitusi ei oodata ning teen ma neid spontaanselt ning hetkemeeleolu alusel. St. muidugi üliharva, aga see ei ole taotluslik. Täna näiteks kinkisin Rentsile Jõuluvana sünnipäeva puhul pusa, kuna ca nädal tagasi ma arvasin, et see oleks hea mõte ja emale kingin kõrvaklapid, sest siis saan ma enda omad tagasi küsida, ilma et ma tema skype-sõltuvust kahjustaks.
Muuseas, herr Isa ütles kunagi, et mingil hetkel inimese elus asenduvad normaalsed jõulukingid sokkide-trussaritega ning see aeg ei pidavat lõppema - umbes nii ongi ja SEE EI OLNUD NÜÜD VIHJE!

10. Parim kink mida oled jõuluks saanud?

Mingid Lõuna Koeras toodetud ülisaapjad talvetossud, Super-cracks oli tootja ja aasta oli 1988. Kahju et sellist firmat enam ei eksisteeri, sest need oli tõsised üle-gorsky tossud ja ei lagunend ka väga palju.
Läks vist kaks aastat enne kui tumerohelised Doc. martens-i 7-holerid nad jalanõude troonilt minema kupatasid - mitte, et ma oleks tollal Doc-idest väga palju teadnud või üldjoontes pidanud - lihtsalt ägedad olid - aga need ma sain niisama ilma jõuludeta. (Vanuses 0-11)
Raha, sest selle-eest ma saan endale midagi vajaliku, selgasobivat/mahtuvat või lihtsalt ägedat osta. (Vanuses 12-28)

11. Kes ei peaks sellel aastal kinki saama?

Loll küsimus, Sina loomulikult!

12. Mida soovid oma blogikülastajatele?

Ma ei soovi vaid soovitan - tehke ise oma jõulud nagu teile meeldib ja pidage neid, mitte ärge kopeerige Eesti rahva jõulukommete entsüklopeediat või mõnda lolli Hollywoody perefilmi ning muidugi soovitan ka Eric Forsbergi MEGA PIRANHAT ja Akira Kurosawa 7 Samurai-d.

Side lõpp!

4 comments:

Ulmeguru said...

Vaatan, et olen toredasse seltskonda sattunud: maailma kõveim mees ja poliitiline muumimamma. :)

Juurak said...

http://juurak.blogspot.com/2010/12/sinki-vorsti-ja-rulaadi-verivorsti.html
Said, mis tahtsid!

Kalmsten said...

@Ulmeguru
"..maailma kõveim mees ja poliitiline muumimamma."
Chuck Norris ikka ka
:)

@Juurak

Kiidan
:)

Ulmeguru said...

Kes nüüd mina selline olen, et julgen end kõvaks pidada, kui mr Norris mängus... mina olen lihtsalt mõnusaim mehike...