Thursday, December 16, 2010

300 e. Digiõlised Mehed Ja Pikad Odad


Vara'ommik:

"Veritse ära, värd!!!" oli üle pika aja üks tõesiseltvõetav ja hingepõhjast kerkinud röögatus, mis mu suust kostis. Adressaadiks siis üks lugupeetud kaaskodanikust autojuht, kes ei suutnud aru saada, et suuremat sorti kogu keset sõiduteed on minu isa kõige ilusam poeg, aga mitte tanksaabastega maanteeauk.
Tont teab, mis edasi oleks saanud, kui mtte auoaknast kostuv sõjakas ja äärmiselt võõrkeelne vastulause poleks mulle meelde tuletanud, et ehkki ma olen ka natuke sõjakas ning mürtsun ja aeg-ajalt ka hammustan rohkem kui oleks vaja, aga nö. ohtlik ma siiski pole.
Nemad paraku on. Ütleme nii, et ma mõtlen ennem natukenegi, kui lähen kõnealustele seltsimeestele seletama, et ma olen Kaukaasia Viiking - nad kipuvad igasugu asjade peale solvuma ning noh, see ei lõpe tavaliselt hästi.
Bussist jäin ma muidugi maha ning nagu kahekordselt peksasaanud koer lonkisin ma seia tagasi, ning et laostatud enesehinnagut veidikenegi ülespoole kruttida, otsustasin ma taasvaadata moraalitõstvat kangelasfilmi 300.

Kui film, siis film

300 on film, kus mehed on kompromissitud nagu Bonzuna, vaenlasele sülatakse näkku, Kaukasusetagused autojuhid visatakse kaevu ning selle ainuke viga on see, et naistel on liiga palju sõnaõigust.
Kuna tegemist oli oma aja kõrgkultuuriga, siis polnud naistel Spartas mitte mingisugust kohta.
Kogu möll käis meeste ümber ja vahel.
Naised olid lihtsalt selleks, et mehi juurde tuleks, sest Läti anekdoodil põhineva nalja tõttu, millest mitte keegi aru ei saa, lõi jumal mehed pooldumisvõimetuteks, aga aitab nüüd süvaanatoomiast ning kuna tegemist on siiski filmiblogiga, siis hüppan raamidesse tagasi ja edasi räägin oma lapsepõlvest.

Kui mina olin veel väikene mees - ehkki seestpoolt muidugi suur

Filmi nimega 300 Spartans nägin ma esmakordselt kuskil 5-6 aastasena mingis tänuväärt kinos, kuhu Känd mind taris.
Film jättis kustumatu mulje, mis püsis kustumatuna täpselt senikaua, kuni vanamees mind The Vikings-i vaatama viis, aga no viikingeid ja pedes... khm... antiik-kreeklasi ei saagi kõrvutada.
Igatahes kui ma kuskilt foorumist lugesin, et filmist tehakse uusversioon, siis oleks ma põhimõtteliselt kuni selle väljatulekuni sekundeid lugenud - seda juhul, kui ma poleks mainitud uudist juba peale DVD poeriiulitele laekumist lugema juhtunud.

Filmist ka paar sõna sekka:

Kui 300 näol oleks tegemist uusversiooniga, siis oleks see arvatavasti kõige halvem töötlus, mida mu silmad nägema ja kõrvad kuulama on juhtunud ja seda kasvõi sellepärast, et mingisugune Gerard Butler ikka Douglase Kirki mõõtu välja ei anna - tee mis tahad.
Lõualohku pole lihtsalt, aga uusvers-i tegemisel tuleb selliseid asju tähele panna.
Iseseisjana on 300 aga selle-eest omamoodi visuaalne tase. Oli see ka minu jaoks vist esimene film, mis täies laastus koomiksit järgis ning koomiksilikkusega polnud kokku hoitud ei lahingutes ega üldpildis.
Peamine, mida ette heidan, on hoopis sellised jänkifilmilikud taplusesisesed dialoogid ning ehkki need esinevad ainult kahes kohas, pole mul võimalik nende tõttu seda filmi täispunktidega hinnata.
Puhtfüüsiliselt ei suuda, sest need "high-five my son" tüüpi (Son ? Mis kuradi poeg ??? Kompanjon ikka!) mulinad filmi keskel sobivad pigem taplusaegsesse dialoogi päkapiku ja haldja vahel mõnes paljutuntud ning üdini perssekukkunud fantasy-filmis, aga antud kinoloos olid need valusad.

Miks see veel hea oli? - Film ma mõtlen

Ma mõtlen peale selle, et see taastas enesehinnangu ja tõstis sõjakusastme normaaltasandile ja lisaks oli see hea veel ka selle pärast, mille pärast just paljud teda laidavad*.
A'la et mis kuradi miljonid pärslased, mis kuradi majasuurused ninasarvikud jnejne.
Fakk!
Film algab jutustamisega ja ka lõppeb sellega.
Kogu pull on laagrilõkke äärne kangelaslugu sellest, kuidas meite küla vahvad poisid ilmatusuure vaenuväega kaklesid ja põhimõtteliselt võitsid - mitte "napilt kaotasid" või "said peksa" - vaid põhimõtteliselt võitsid.
Pahatihti kipuvad muidugi sellised lood baseeruma hoopis mitte sõjakäigul vaid mõnel üleküla joomaõhtul, mil mindi naaberküla plikasi noolima ning häbiga kolki saadi ,ehk põhimõtteliselt võideti, aga see selleks - kes olen mina, et ajalugu küsimärgi alla seada?

Filmi stoorist lähemalt
Termopüülid, aastal 2006.

Jutustaja hääl valjenes märgatavalt ja pisar tungis tema ainsasse silma, kui ta lausus: "Vaenlasi oli nii, et mustas. Nad olid hirmsad ja neid oli palju. Meite küla poisid olid see-eest sihvakad ja sitked ja mida koledamaks läksid vaenlased, seda halastamatumaks ning vapramaks meie omad muutusid. Sõbraliku naaberküla mehad aitasid ka veits, aga no eks te teate isegi kui palju nende abi väärt on." Jutustaja luguloo katkestab kuulajaskonna poolne räme naer.
Jutustaja jätkab ja peatub veel üksikasjalikult sellel, kui vapralt tema veel vaenlasi sorkis ja mõõgaga rappis, kuni ülikangelasliku kangelassurma ehk põhimõttelise võiduni - "....mis langes kaela ka ainult tänu sellele, et üks värd juhatas need mun*id meite omade selja taha!!! Silm-silma vastu poleks nad meid kunagi võitnud."
Järgmised kaks tundi vastab päevakangelane küsimustele, et miks tema siin nagu suht elusana ja mitte seal suht surnuna ei ole ning imestab, et miks keegi ei taha kuulata tema selgitust, et ta sealt Leonidase poolt isiklikult, äärmiselt vastu enese tahtmist ja lausa pool- kui mitte pärisvägisi ära aeti ning lõkkeleegid vajuvad aina madalamaks ja madalamaks. Õlised mehapojad väsivad tasapisi lõõpimisest ja poevad teineteise kaisust sooja otsides magama ning laagriplatsile laskub guaššvärvi öö.

Hinnang numbris, lisamölas:

Kangelasfilmina: 5/5 - ehk kangelased on ning neile võib ka sellise "mitutuhat matsi sa täna killisid?" repliigid andeks anda, aga ....

Ajalooainelise-fantasy sõdimisäksõnfilmi(na): 3/5 ....puhul on see hingekriipiv. Üldväärtust kahandab ka see sõnaõigust omava Sparta naise teema e. "Midaignes!" ja "Fuck off Yankeestan!"

Kokku: 8/10 e. kui seda natuke rippida, siis oleks 10/10 film, aga originaalkujul venitab aint kaheksa välja, ehkki seiani on minu jaoks tegemist visuaalselt poolelt lemmikfilmiga nn. pixlihoorluse sildiga sahtlis.
______________________________________
PS. Kuna liigne naistelembus võttis filmilt puntki maha, siis oleks nagu sünnis lõpetada postitus Pastor Parbuse sõnadega:

Ehkki Naene Wasstik on ja Patune ja Seggab Wagga Mõttisklust Peate siiski Teda Katsuma sest nii On Kirjutatud!

Tänane Teema - "Käsi Kiimalus on Õkva Tee Peltse Pulli manu"

______________________________________
* Ma ei pea seekord silmas Isa Pjotrit, kes väidab täiesti tõsimeelselt, et 300 on Iraagi sõja populariseerimiseks tehtud ning W-Bushi enda poolt rahastatud propagandafilm, vaid pigem üldiseid etteheiteid, mida siin-seal lugenud/kuulnud olen.
Orkutis oli muuseas isegi community Stop Racist movie 300, kus mingi türklane või kurat teab kes, selgitas, et tegemist on white supremacy filmiga ning põhjendas seda faktiga, et Pärsia armee ei olnud miljonimeheline. Vb oli midagi veel, aga mitte midagi väga naljakat ja veel vähem tõsiseltvõetavat.

300 Mujal:


Kindlasti on veel, vihjake. Esimene viitaja saab jäätise!

Shotte ei saa, kuna ma olen täna eriti laisk ja moraalselt veel veidi räsitud.


9 comments:

triintaada said...

Nalja teed praegu w? Selline hinnang SELLISELE filmile!?
See film oli hale, igav ja suht selline rahamaiguline holliwoodi mõtte-halb-välgatus.
Pean tunnistama, et ok, mõni stseen oli natukene huvitav ja näitlejad kah enam vähem...aga mida hinnangut:P

Kalmsten said...

Hmm..ei näinud filmis igavust ega magedust, pigem vastupidi. Esimesed 3-4 vaatamiskorda olin teleka või monitori külge naelutatud.
Mõnus kasutatud sitapaberi karva baasvärv, lahedalt koomiskilikud retsimiskohad ning ainukesed vead olidki see sõnaõiguslik Spartalanna ning need "high -five" momendid - muuseas neid viimaseid ma panin tähele alles 4 või 5. vaatamiskorral. Ennem libisesid puhtalt silme eest mööda.

Muuseas, kõik mis Hollywoodist tuleb on rahamaiguline - filmimiskulud jms muud maiku ei võimalda. Iseasi on muidugi kui palju seda rahamaiku ühes või teises filmis tunda on - 300-s oli seda minu jaoks sama vähe, kui ülalmainitud iraagi sõja propagandat.

triintaada said...

Ei, ei ja veelkord ei. See on täielik jama:D:D:D
Migni higised sõdalased ja hunnikute viisi eriefekte, lisaks kollid ja naised:D

Kalmsten said...

Sõdalased peavadki higised olema, sest nad teevad rasket sõjatööd ja kui naised - mina mäletan kitsamas laastus aint ühte - oleks higised, siis oleks tegemist porofilmiga. Vat see sulle meeldiks jah?

triintaada said...

Eiei, sellise filmi Sa juba soovitasid - Caligula:D

Aga see film on ikkagi mõttetu...ja ei maksa unustada ka igavust:)

Kalmsten said...

Hahahahahah...nüüd sa räägid iseendale vastu - ise ju ütlesid, et seal on higised mehed ja olgu nende higipullidega, mis nendega muidu on, aga igav nendega nüüd küll ei hakka.

Kalmsten said...

Ja sul i maksa unustada ning mina ei jäta mainimata, et Caligulast rääkivat filmi tahtsid sa ise ning ma isegi ütlesin sulle, et mis sind umbes seal ees ootab....
Enivei Zinera - Caligula: 4/10 ehk parem hinne, kui enamusele nendest filmidest, mida sa omalalgatusel või oma sõbrannade soovuitusel oled vaatanud. :D:D:D

triintaada said...

True, tundub, et kõik tiinekate filmid ja porr saab minult sama hinde, nii et...go Scott Pilgrim...

Aga 300...ei anna kummagi mõõtu välja:D

Kalmsten said...

Seal oli ka üks tiinekas ja isegi veits seksi + üks soft-rape stseen, nii-et ehk mõtled ümber?
Noja ära ütle, et Xerxes ei olnud el seksuano grande...grrrrr.