Monday, July 18, 2011

Shutter island e. Ben Kingsley on volitatud vaikima



Algus:

Peale Inceptioni vaatamist ootasin ca aasta aega, et Shutter Islandile pihta anda, kuna ühe näitlejaga filmide järjest vaatamine pole mulle kunagi istunud. Eriti veel antud juhul, kuna Eostus(TM by Onu Kalver) oli minu jaoks nagu suht pettumus kah...Pealegi oli kuskil mu ajukärudesse jäänud kõlksuma valeinfo, et nii INC kui ShIs on mõlemad Nolan-i vändatud.
Igastahes, Shutter Islandist ootasin ma igal juhul midagi enamat ning sain seda võib-olla, et ainult tänu filmi alguses valede seoste loomisele ning eelarvamusele- kuid siiski sain.

Mis toimus:

Film on nii pildilt kui sisult viiekümnendatesse aastatesse kanduv psühhothriller, milles on hullumaja. Hullumaja all on saar ja saarele astub uurija, kes on mandrilt sinna põgenemisjuhtumit lahendama saadetud.
Nu hakkab seal uurima ning avastab, et hullumaja juhtkond koosneb eks-natsidest ning moraal ja hingeheadus on lihtsalt sõnakõlksud. Vana nali ühesõnaga ja eks ta ole selline avalik saladus, et samal ajal kui nii medõe kitlis kui ka allohvitseripagunitega käsutäitjaid šampanjavahu ja juubeldamise saatel võlla tõmmati, astus ookeanitaguse laste psühhiaatriakliiniku mängutoa uksest sisse monokli ja halvastipäevitunud ninaalausega arst, keda lastele onu Hansuna tutvustati.
Siiski, see selleks ning filmi kohta ei saa öelda ei midagi muud kui briljantne.

Miks briljantne:

Sellepärast, et ma mõtlesin faking kaks korda, et mina kui vaimselt ülivõimekas isik ei viitsi küll sellist logisevat jama lõpuni vaadata.
AGA - kuna ma hakkasin mõnust röhitsedes koostama listi kõigist neist totaalsetest möödalaskudest mis filmis olid, siis pressisin kangelaslikult lõpuni ning ei saa öelda, et ja ei usu, et mul tuleks seda kunagi kahetseda.
Kõik mis filmijooksul häiris, ebaloogilisuse või lausa lausrumalusena silma paistis, tiksus paika paari minutiga - abolsuutselt. Hunnik mõttetuid kaadreid sai hetkega tähenduse ning ehkki ma võiksin iniseda filmi lõpliku lõpplahenduse või paari kohatu dialoogiräbala, ehk lause üle siin-seal, ei näe ma erilist põhjust selle tegemiseks, kuna üldväärtust ei kahanda see grammijagugi.


H: 10/10 e. inimesed kes vigisevad filmis leidunud klišeelike hallukamomentide ja muidu "totruste " üle, võiksid ühe paaripäevase ja linnulennult 23 aastat kestva "meeltesegadushoo" läbi elada.

Teksti lõpetuseks kopi-pasteerin siia read Ninja Roboti kinnipandud blogi, SI postist: Ma ei mäletagi, millal ma viimati tulin kinost välja vaimselt maha tambituna. Kuid Shutter Islandi filmist välja tulemine võttis mul mitu head minutit.

Spellbound:8/10
FilmiMull: 9/10
Filmihauind: 3,6/10
Memotsioon: 6/10
Darius(Raisk): 7/10
Guido Mukk: 8/10
Kinoprojektor: 9/10
Trash: 7/10
Onu Kalver: Natuke Niru

Filmiveeb: 8,6/10
IMDB: 8/10


6 comments:

Kober said...

Ma oleks ka mingi 9 pannud, kui bloginud oleks.
Ja samuti selle päris lõpu kallal kägisenud, aga seda ma teen 95% filmide juures :))

Kalmsten said...

õõhõh, lõppudega on nagu on, et alati on minut liiga pikk või lihtsalt loll või visatud sügavmõte kohatu ning muidugi oleks pidanud keegi hoopis uksest välja astuma, mite ümber pöörama, sest ümberpööramine võttis kogu filmilt selle väljamängitud fiili ja labastas stsenaristi pisikeste näppude poolt sisekootud ja hämmastavalt keeruka mustri... lalalalajnejnejne...sama tõbi siinpool.

Metsavana said...

9/10 minupoolt ka. 10/10 oleks juba pugemine.

Metsavana said...

Ma annaks pugemise andeks, aga aint juhul kui sa lõhna peale lased ;(

triintaada said...

Ei noh sinu kapsaaiast ma küll aru ei saa...Polnud kõige hullem film tõesti, aga 10/10 on küll üle pakutud...

Kalmsten said...

oeh, kui sa vaid mu kaalikaaeda veel näeks, aga.....minu arust oli film igate klass - 9/10 oleks liigne norimine olnud. :)