Friday, November 11, 2011

Metsatöll "ULG" e. eee....uhhuuu?


Minu umbkaudne statistika näitab, et metal-bändi hakatakse tegema kuskil 14-e aastaselt. Loomulikult on siis idealismitase kõrge, mitte millegile toetuv entusiasm kosmiline ja suund kauge. Lihtsamalt öeldes - otse siit konnatiigist välja ja seetõttu proovitakse ka muusikat võimalikult välismaasõbralikuks teha*.
Väljendit "välismaasõbralikuks" kasutasin ma seepärast , et ei viitsind enam öelda, et kopeeritakse välismaa metallibände.

Metsatölli mehad olid Tölluajal juba veidi vanemad ning vaevalt, et keegi neist enam poolavalikultki väljamaa lavadest unistada julges. Igastahes läheneti kogu bändiasjale veidi teisiti ning piltlikult öeldes lükkasid nad F.R. Kreutzwaldi "Kalevipojale" juhtme taha ja...kassanäe, kohalikult metalne aborigeenitümm äratas pikapeale iga eestlase unistuse, ehk välismaailma tähelepanu.

Praeguseks on Euroopa b-stage bändi tiitel saavutatud ning üritataks nagu kõrgemale pürgida, aga...tee mis tahad - ei saa. Rootsi-Norra Ørisejad ja nálpsajad istuvad juba uksel ees, põrnitsevad oma härmaskulmude vahelt ning lärisevad kurjalt.

Ühesõnaga - selleks, et euroopa folk-metali tippu saada jääb kohalik talvekülm nõrgaks, hundid liiga vähemüütiliseks, ning seotus viikingite ja Tolkieniga näruselt väikseks. Seetõttu tuleks ehk keskenduda hoopis üle ookeani kalpsamisele.
Kui võtta nüüd ette ntx Rammstein-i nimeline saksa möirglustandem, siis nemad sattusid Lombitagustesse puhtalt saksapärase ärr-i ülepõristamise pärast.
Eksootika on üks võimas asi nagu öeldakse, sest ega need indiaanireservaatide kuuseokkaehtedki osariikides nii minev kaup poleks.
Seega kuna muusikat ei ole miskis otsas suuremalt jaolt võimalik muuta **- tuleks Metsatöllu lauludele veel üks vint peale keerata:

Näiteks

ÖÖÖÖÖ on ööbikuile kõõ-leeee
päää-ev on rästikuile räää-me
Õuh, seda õudu, õudu
Sie Jüriöö ül-les-tõu-su

Selline paatoslik täpitähtede ülikasutus võib olla vabalt ligipääsuks Ameerika stuudiobosside sülelusse ja kännu-plönn jõuaks lõppeks ka Terra Americana lavalaudadele.

Lisaks, Metsatöllu laultekstide kvaliteet tõuseks komeedina taevasse, kuna iga üks saaks aru, et tegemist ei ole lihtsalt arutu ja pseudoarhailise läminaga, vaid seda tehakse isikliku kasusaamise eesmärgil, ehk siis inimlikust vaatepunktist mõistetatavalt.

Edu, ehk sorri mehad - pean teid muusikaliselt Eesti parimaks metallipundiks, aga eestikeelse elanikonna liikmena on seda soigumist piinlik kuulata.


Parimateks: Muhu Õud, Ulg, Tormilind

H: 3/6 e. kui ekvalaiseriga piisavalt jämmida, siis ei saa sõnadest aru ja musoon võib vabalt rõkata.

________________________________

* Kunagi üritati mingitele eurooplastele Blind-i pähe määrida ja sellepeale vastanud nood, et ainuüksi inglismaal on igas linnas vähemalt kümme Blind-i - nahhui meil teie oma vaja peaks olema.

** Mingi onanist kuskil juba möirgas Metsatöllu " Äio" aadressil, et talle ei meeldi, kui celtic muusikat teevad tüübid, kes ei ole ise Celtic-id ja seega peaks see lääneslaavide punt ennast palama panema (vms.)

Kuna seda ülepunnitatult efektset viidjot on naguinii juba kõik näinud ja koleda pildi te juba saite, siis saate nüüd hoopis selle:

8 comments:

Kober said...

"pean teid muusikaliselt Eesti parimaks metallipundiks, aga eestikeelse elanikonna liikmena on seda soigumist piinlik kuulata."

Ei saanud aru sellest lausest. Sul on piinklik kuulata bändi, keda sa pead selles žanris parimaks?
Aga ok, ma möönan, ma pole neid piisavalt kuulanud, kuigi materjal kõik jookseb kätte ja ma neid täna otseses mõttes ei hinda, korralikult kujunenud seisukohta pole veel. Ütleme - ajapuudusesl.

Aga minu meelest see on natuke ebaõiglane, kui hinnatakse selle järgi, kuidas mujal edu on. Jah, kui ainult eestis, olen sama meelt, tegija suudab rohkem, aga kui juba poole euroopat, siis ei tohiks mögiseda. Või kui euroopas ei saa, siis ülelombi. Aga natuke kusagil, et me puhta oma kust meeltesegaduses ei joo.

Ma ei ole Rammsteini osas nõus. See võis olla nii üleilmse kuulsuse mõttes, aga üleeuroopalise oleks nad saavutanud niiehknii ja sealt edasi oleks tulnud ka muu. Võib-olla mitte, aga ma arvan. Nagu amid iga lohetüdruku copy teevad ja kõik muu, mis sisse tuua tõotab.
Mina oleks Rammi fännanud ka siis, kui nad oleks vaid Poolas, Soomes ja Eestis popid olnud.

Kalmsten said...

Muusikaliselt ongi parim, aga laualutekstid logisevad ja on lihtsalt...lamedad. Umbes nagu halb eesti film, et vaatad ja tunned piinlikust.

Kuulsuse järgi ei hindagi. Lihtsalt, et kui poistele meeldib "iidse kõlaga" vägivihaseid sõnu, poolseosetult ritta laduda, siis tehku seda siis juba mingilgi mõistetavamal eesmärgil. Praegune variant on kohutav.
Välismaistele kodanikelegi olen oma meelsuse selgituseks öelnud, et " Sorry, but i do understand what the fuck they are singing about" või " MT Lyrics isn't shit - they're just....awfull"

Kober said...

Aa, no tekstidesse pole niivõrd süüvinud. Meeles pole ka viimasest korrast midagi.
Seda ma usun küll. Enamus Eesti bände kasutab kohutavat luulet...

Kalmsten said...

Jup,jup - kõlavad sõnad ja mitte mingit seost.

Muuseas, mitte-keeleoskajana kuulan ma saksa muusikat enam-jaolt selle deutchen-ärri pärast.
Rammstein äratas ka tähelepanu peamiselt Lindemanni vokaalile ja "agressiivsele"* saksa keele kasutusele - selle nagu vihjasin.

* tuntud ka Hitlerdamisena

Kober said...

Huvitav.
Mina kuulan just muusika pärast.
Ka keelt ei mõista üle 100 sõna...

Kalmsten said...

Rammstein on muusikalt minu jaoks liiga industrial. Tahan metallikõrvale flööte ja muid pehmikuid.
A saksa bändidega loominguga on mu arust nii, et mingis hetkes hakkab see - olenemata stiilist - sarnanema õllelaulude kogumikuga.

N: ülivihane* natsibänd Landser...õllekõrvale parim. :)

* Väidetavalt ! Minu sõnavara on tugevalt alla saja sõna)

Kober said...

" saksa bändidega loominguga on mu arust nii, et mingis hetkes hakkab see - olenemata stiilist - sarnanema õllelaulude kogumikuga."

Ja sa tahad sinna veel flööte juurde?
Siis jääks õllesaalist kaugemale?

Kalmsten said...

haha....Nu tegelt ma suht rääkisin kahes osas. Rammsteinist ja Detchen musik-ist üldiselt.
Tegelikult ja päriselt - Saksamaal juba on bände, mis kasutavad flööte ja kõlavad kohati nagu Oktoberfest Winampis.